Rise of Legions – debiut RTS-a wzorowanego na modzie do Warcrafta III

Mody często są źródłem inspiracji dla komercyjnych produkcji.

W ten sposób narodziły się m.in. gatunki MOBA i battle royale. Najnowszym zespołem, który postanowił spróbować sił w tej konkurencji, jest niemieckie studio Broken Games. Deweloper właśnie udostępnił sieciowego RTS-a Rise of Legions, stanowiącego rozwinięcie pomysłów z modyfikacji Castle Fight do Warcrafta III oraz Desert Strike do StarCrafta II.

Produkcja wczoraj zadebiutowała we wczesnym dostępnie w Steam Early Access. Projekt korzysta z modelu free-to-play i twórcy na razie mają w planach wyłącznie wersję pecetową.

W Rise of Legions gracze kolekcjonują karty, a następnie tworzą z nich talie pozwalające przywoływać jednostki na pola bitewne. Możemy wybierać z trzech tzw. legionów i każda z tych frakcji posiada odmiennych wojowników.

Gra koncentruje się na potyczkach jeden na jednego przeciwko innym graczom. Dostępne są również wyzwania PvE, mające postać krótkich starć, gdzie musimy pokonać kontrolowanego przez sztuczną inteligencję bossa.

Na razie gra oferuje stosunkowo skromną zawartość, ale posiada prawie wszystkie zaplanowane mechanizmy rozgrywki. Teraz autorzy skoncentrują się na dodawaniu nowych legionów, jednostek i trybów (w tym 2v2). W planach jest także rozbudowanie opcji multiplayer, co obejmie m.in. sieciowe rankingi oraz możliwość konfigurowania różnych elementów meczów.

Warto na koniec wspomnieć, że to nie pierwsza komercyjna gra zainspirowana modem Castle Fight. Dekadę temu znane z serii SpellForce studio Phenomic wypuściło opartą na podobnym pomyśle strategię BattleForge.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2019-02-23 18:03:33