Rhianna Pratchett: w grach coraz odważniej podejmuje się poważne tematy

Autorka nagradzanego scenariusza Rise of the Tomb Raider dostrzega poprawę w branżowym pisarstwie.

- Mam nadzieję, że sprawy w segmencie AAA mogą się potoczyć korzystnie pod względem odważniejszego podejmowania poważnych tematów - mówi Rhianna Pratchett. Jej zdaniem kluczowa jest sama zmiana świadomości wśród twórców gier. - Przemysł nie przywykł jeszcze do współpracy z pisarzami czy w ogóle myślenia o nich. Jest lepiej, ale pisarstwo było powierzane komukolwiek - zauważa.

- Należy zmienić myślenie na następujące: "Ok, za scenariusz będzie odpowiadał profesjonalny pisarz, ponieważ za kwestie artystyczne odpowiada profesjonalny artysta, a muzykę pisze profesjonalny kompozytor". Zmiany w tym myśleniu następują, ale nadal da się odczuć istnienie podtekstu, jakoby każdy mógł to zrobić, więc "scenarzysta" jest jedynie tytułem nadawanym osobom, które to robią, a nie takim, które prezentują faktyczne umiejętności - diagnozuje pisarka nagrodzona w przeglądzie Writer's Guild Awards za Rise of the Tomb Raider.

Wiele pozytywów Pratchett widzi za to w sektorze gier niezależnych. - Indyki wykonują niesamowitą robotę, jak That Dragon, Cancer czy nawet nieco mniej poważne rzeczy, jak Papers, Please. Dzieje się wiele ekscytujących rzeczy i świetnie jest widzieć, jak segment gier niezależnych się pod tym względem rozwija. Mam nadzieję, że będzie to promieniować także na gry AAA. To, czego dokonaliśmy w Rise of the Tomb Raider w znaczeniu skupienia się na postaci, jej podróży i przyjaciołach, do tej pory nie istniało. W innych tytułach dotykano tego, ale dopiero my objęliśmy to na taką skalę. To było to trudne do wykonania w segmencie AAA - dodaje.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2016-04-01 12:01:27