Rhianna Pratchett: scenarzyści nie powinni być odseparowani od twórców gier

Jedna z najbardziej cenionych w branży pisarek diagnozuje problemy, które prowadzą do niezbyt udanych scenariuszy w grach.

- Nawet jeśli fabuła nie jest sercem twojej gry, gracze i tak poszukują opowieści - stwierdziła Rhianna Pratchett podczas swojego wystąpienia na DICE. - Jesteśmy stworzeniami narracyjnymi. Opowieści angażują serce i sprawiają, że graczom zależy na twojej grze - oznajmiła laureatka tegorocznej nagrody amerykańskiej gildii pisarzy za fabułę Rise of the Tomb Raider.

Pratchett dostrzega istotne problemy w kwestii samego udziału scenarzystów w procesie tworzenia gry. - Pisarze często wkraczają na pokład na zbyt późnym etapie. Ich zadaniem jest stworzenie narracji wokół gry, która już została zaprojektowana. To bardzo frustrujący sposób pracy. Jesteśmy niczym narracyjni paramedycy. Pisarze muszą współpracować z całym zespołem, a nie być odseparowani. Kiedy scenarzyści są poza, to samo dzieje się z fabułą. Opowieść to nie tylko słowa. Ona przepływa przez wszystko co dzieje się w grze - dodała.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2016-02-21 06:53:08