Red Dead Redemption 2 wystrzelało konkurencję - najlepsze gry 2018 roku na Metacritic

Serwis Metacritic przygotował tradycyjne statystyki dotyczące najwyżej ocenianych przez krytyków gier minionego roku.

Najwięcej tego typu produkcji, bo aż dziewięć (lub osiem, jeśli nie chcemy liczyć składanki Bayonetta + Bayonetta 2) ukazało się na Nintendo Switch. Co jednak ciekawe, na liście znalazł się wyłącznie jeden tytuł ekskluzywny dla tej konsoli – wydana w ubiegłym miesiącu bijatyka Super Smash Bros. Ultimate. Pozostałe gry, którym udało się zdobyć średnią ocenę 90/100 lub wyższą to multiplatformowe dzieła pokroju Undertale, Celeste czy Dead Cells.

Po siedem gier wybitnych (przynajmniej okiem krytyków) otrzymały w ubiegłym roku PlayStation 4 oraz Xbox One. Brylowało na nich rzecz jasna Red Dead Redemption II. Najnowsze dzieło studio Rockstar Games może pochwalić się na obu tych platformach średnią ocen 97/100, czyli najwyższą w minionych dwunastu miesiącach (i identyczną do osiągniętej przez switchową wersję The Legend of Zelda: Breath of the Wild w 2017 roku). Jeśli chodzi o tytuły ekskluzywne, na konsoli firmy Sony wygrało God of War (94/100). Co się natomiast tyczy Xboksa One, to jak wiadomo firma Microsoft odeszła od tradycji wydawania na ten sprzęt gier na wyłączność. Jeśli jednak potraktujemy jako takie produkcje, które wyszły wyłącznie na tę platformę i PC, to wówczas na szczycie znajdzie się Forza Horizon 4 (92/100).

Zestawienie platform z największą liczbą gier wybitnych w 2018 roku zamyka PC. W omawianym okresie tylko jednej grze wydanej na komputery osobiste udało się uzyskać średnią ocen od krytyków na poziomie 90/100. Mowa tu o Into the Breach – niezależnej strategii turowej od studia Subset Games, czyli twórców kultowego w niektórych kręgach FTL: Faster Than Light. Z drugiej jednak strony, według danych serwisu Metacritic „blaszaki” mają najwięcej tytułów ekskluzywnych co najmniej dobrych (czyli ze średnią 75/100 i więcej) oraz mogą pochwalić się najwyższą przeciętną, jeśli chodzi o wszystkie produkcje, które się na nich pojawiły w minionym roku (72,3/100).

Statystyki przygotowane przez Metacritic pokazują również, że konsole przenośne pozostają w odwrocie. Wystarczy wspomnieć, że na 3DS oraz PlayStation Vita w 2018 roku wyszło łącznie całe... pięć gier ze średnią notą powyżej 75/100. Niestety, może być już tylko gorzej. Sony już dawno porzuciło wsparcie dla swojego handhelda. Z kolei Nintendo przede wszystkim jest obecnie zainteresowane rozwojem coraz bardziej zyskującego na popularności Switcha, który zresztą również posiada funkcję przenośną.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine


Klemens
2019-01-04 12:47:08