Rainbow Six: Siege z 45 mln graczy, The Division 2 rozczarowaniem na PS4 i XONE

Firma Ubisoft udostępniła sprawozdanie z wynikami finansowymi za rok rozliczeniowy 2018-2019, czyli okres od 1 kwietnia 2018 r. do 31 marca 2019 r.

Przychody wyniosły 2,03 mld euro, co stanowi wzrost o 17,1% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Wydawca pochwalił się, że w objętym raportem okresie w jego produkcje (wliczając te mobilne) bawiło się sto milionów osób. Co ciekawe, 56,5% przychodów zostało wygenerowanych przez gry starsze, wydane przed minionym rokiem rozliczeniowym. Firma poinformowała również, że 1,4 mld euro (czyli 68,8% ze wspomnianych 2,03 mld) pochodziło z dystrybucji cyfrowej, z czego 644 mln euro przypadły na mikropłatności i DLC.

Ubisoft zdradził również, że Far Cry 5 jest najlepiej sprzedającą się grą firmy w tej generacji konsol.

W raporcie znalazło się kilka ciekawych informacji na temat wydanego dwa miesiące temu Tom Clancy's The Division 2. Wydawca przyznał, że gra poradziła sobie poniżej oczekiwań na konsolach. Firma jest za to zadowolona z wyników wersji pecetowej.

W serwisie Uplay druga część serii sprzedaje się dziesięciokrotnie szybciej niż Tom Clancy's The Division. Co jednak ciekawe, gdy porównamy sprzedaż we wszystkich sklepach (jedynka była też oferowana m.in. w serwisie Steam), start na PC był porównywalny z pierwszą częścią.

Należy bowiem przypomnieć, że produkcja nie jest dostępna na Steamie - można ją kupić tylko w Uplay i Epic Games Store. Wydaje się więc, że większość graczy wybrała pierwszą z tych opcji. Ma to sens, gdyż nawet jeśli zakupimy The Division 2 w Epic Games Store, to przy każdym uruchomieniu gry i tak musimy załadować klienta Uplay, więc trudno znaleźć dobry powód, dla którego warto byłoby nabyć ten tytuł gdzie indziej niż bezpośrednio w sklepie Ubisoftu.

Firma pochwaliła się także wynikami Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. W zeszłym roku rozliczeniowym w grę bawiło się 45 mln graczy, czyli o 40% więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach.

Od premiery w grudniu 2015 roku gra wygenerowała dla wydawcy ponad miliard euro przychodu.

Wydawca tradycyjnie podał również, jaki udział w wygenerowaniu przychodu miały poszczególne platformy. W zestawieniu widać przede wszystkim wzrost znaczenia pecetów, które przegoniły Xboksa One.

Platforma

Udział w przychodach w roku rozliczeniowym 2018-2019 r.

Udział w przychodach w roku rozliczeniowym 2017-2018 r.

PlayStation 4

36%

42%

PC

27%

18%

Xbox One

20%

23%

Gry mobilne

8%

5%

Nintendo Switch

6%

7%

X360, PS3, Wii, Wii U

2%

2%

Pozostałe

1%

3%



Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2019-05-16 18:37:45