Quarantine - zapowiedziano turówkę o walce z patogenami

Tematyka wirusów zrobiła się ostatnio popularna wśród twórców gier.

Wystarczy wymienić takie tytuły jak mobilne Pandemic czy cieszące się wielką popularnością Plague Inc. Teraz o sympatię fanów tego typy produkcji zawalczyć postanowiło studio Sproing Interactive i firma 505 Games, czego rezultatem stało się ujawnienie turowej strategii Quarantine. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a wczesna wersja trafi do sprzedaży w Steam Early Access 7 lutego tego roku.

Gra podejdzie do swojej tematyki w sposób zainspirowany cyklem XCOM, a dokładniej jego strategiczną warstwą. Wcielimy się w szefa grupy Pandemic Defense, czyli globalnej agencji powołanej w celu walki z zakażeniami wywoływanymi przez wirusy, bakterie i priony. Rozgrywka będzie toczyła się o najwyższą stawkę i od naszych działań zależeć ma los całego gatunku ludzkiego.

Podczas zabawy gracz będzie musiał werbować różnego rodzaju specjalistów i wysyłać ich na misje w różne zakątki świata. Konieczne ma być również gromadzenie próbek, prowadzenie badań, ulepszanie technologii oraz, zgodnie z tytułem, również organizowanie kwarantann mających zapobiec rozprzestrzenianiu się infekcji.

Jak już wspomnieliśmy, w Quarantine choroby będą mogły być powodowane nie tylko przez wirusy, ale również przez bakterie i priony. Każdy z tych typów zagrożeń ma posiadać unikalne cechy, efekty i metody działania. Co ciekawe ich zachowaniami oraz rozwojem sterować mają rozbudowane moduły sztucznej inteligencji, które spróbują nas przechytrzyć poprzez np. wydostanie się z kwarantann lub też przejście mutacji, które uczynią wynalezione metody leczenia nieskutecznymi.

Nasi podwładni będą mogli należeć do jednej z czterech kategorii – medyków, naukowców, dyplomatów i agentów sił bezpieczeństwa. Nie zabraknie systemu rozwijania ich zdolności, co jednocześnie spowoduje, że śmierć każdego weterana okaże się bardzo dotkliwa.

Podczas zabawy będziemy także inwestowali w ulepszanie centrum dowodzenia i sprzętu oraz stawiali przenośne bazy w miejscach pojawienia się chorób. Od naszej skuteczności zależeć mają otrzymywane przez organizację fundusze. Szczególnie istotną rolę odegra ochrona miast, a jeśli się to nie uda, to konieczne będzie opanowanie powstałego w nich chaosu.

Co ciekawe, wiele elementów chorób generowana będzie losowo, co w połączeniu z dynamiczną sztuczną inteligencją sprawi, że grę będzie można przechodzić wielokrotnie bez uczucia nudy. O różnorodność wrażeń zadbają również trzy poziomy trudności oraz wiele alternatywnych miejsc rozpoczęcia rozgrywki.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2017-01-15 13:55:20