Przychody z e-sportu w ciągu pięciu lat sięgną 2,3 mld dolarów?

Rynek e-sportowy do 2020 roku wygeneruje przychody o ponad 1/4 większe niż obecnie - szacuje firma badawcza SuperData.

Do 2022 roku wpływy mają wynieść 2,3 mld dolarów. Już w tym roku powinny sięgnąć 1,5 mld dolarów. Wzrost wpływów powinien wynikać z coraz większej oglądalności - rokrocznie powinna się zwiększać o 12 proc. - oraz coraz większej liczbie zewnętrznych podmiotów zainteresowanych inwestowaniem na tym polu.

"Rynek e-sportowy wreszcie dotarł do głównego nurtu odbiorców. Niegdyś wielki jedynie na najważniejszych rynkach azjatyckich, jak koreański, e-sport rozrósł się globalnie i obecnie jest w świadomości każdego wydawcy, platformy i marki" - zauważają analitycy SuperData w swoim raporcie. 85 proc. przychodów pochodzi z reklam i od inwestorów, ale coraz popularniejszy robi się trend inwestowania w tę dyscyplinę przez profesjonalne kluby sportowe czy globalne marki.

Wśród tytułów odgrywających czołowe role w e-sporcie są chociażby Overwatch i League of Legends. Interesującym przypadkiem jest też PlayerUnknown's Battlegrounds, które wdarło się na to pole bez formalnej strategii. Dość powiedzieć, że rozgrywki w PUBG mają 20 razy więcej widzów niż graczy.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2017-12-16 08:33:51