Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą

Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata.

Już od dawna analitycy wróżą branży gier radosną przyszłość, przepowiadając coraz większe przychody ze sprzedaży oprogramowania i sprzętu. Przy okazji trwającej obecnie Game Developers Conference 2016 to samo uczyniła firma DFC Intelligence, której prognozy szczególnym optymizmem mogą napawać użytkowników komputerów osobistych. Zdaniem analityków, do 2019 roku rynek gier wideo będzie wart więcej niż 100 miliardów dolarów, a największy udział w tej sumie spośród wszystkich platform sprzętowych będą miały pecety (36 miliardów dolarów). Jednocześnie firma przedstawiła prognozę, że w bieżącym roku wartość rynku gier na PC przekroczy wreszcie 30 miliardów dolarów (w ubiegłym roku było to 28 miliardów). Co ciekawe, kluczem do tego sukcesu pecetów mają być e-sport oraz technologia wirtualnej rzeczywistości.

„Motorem napędowym wzrostu wartości rynku gier nie będzie samo oprogramowanie, lecz sprzęt” – mówi David Cole, analityk z DFC Intelligence. – „Moda na e-sport i wirtualną rzeczywistość skłania użytkowników do kupowania potężnych komputerów nie tylko po to, by grać w gry, ale również w celu oglądania, jak inni grają.”

W gruncie rzeczy teza o dominującej pozycji pecetów w branży nie jest niczym nowym. Kilkanaście miesięcy temu DFC Intelligence do spółki z Open Gaming Alliance podawały, że w 2014 roku komputery osobiste górowały nad innymi platformami sprzętowymi rynkiem gier o wartości rzędu 26 miliardów dolarów. Ponadto mniej więcej w tym samym czasie firma Newzoo przewidywała, że w 2015 roku rynek gier będzie wart 91,5 miliarda dolarów, z czego najwięcej (33,7 miliarda) przypadnie na pecety – ale jeśli wierzyć wynikom podanym przez DFC, prognozy te okazały się trochę zbyt optymistyczne.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2016-03-16 21:22:48