Prezes EA chce, aby dzięki AI gracze wydawali więcej na mikropłatności

Wczoraj prezes Electronic Arts, Andrew Wilson, przemawiał na Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference. Dużą część wystąpienia poświęcił wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w branży gier.

Wilson stwierdził, że ta technologia jest niezwykle ekscytująca, a Electronic Arts dużo inwestuje w jej implementację w swoją działalność. EA już od dawna korzysta z różnych systemów AI, więc dobrze wie, jak wdrożyć najnowsze rozwiązania tego typu.

Najmniej zaskakująca była jego wypowiedź o potencjale AI do przyspieszenia prac nad grami. Jak tłumaczy Wilson, obecnie opracowanie największych produkcji potrafi zająć nawet 6-7 lat. EA przeprowadziło analizę swoich procesów produkcyjnych i wynika z niej, że AI może mieć pozytywny wpływ na 60% z tych tytułów.

Jako przykład podał gry sportowe. Dawniej zaprojektowanie pełnego detali stadionu zajmowało nawet sześć miesięcy. Poprzez wprowadzenie różnych ulepszeń technologicznych w ubiegłym roku deweloperzy uwinęli się z tym w raptem sześć tygodni. Można sobie wyobrazić, że w przyszłości, m.in. dzięki dalszemu rozwojowi AI, czas ten zostanie skrócony do sześciu dni.

Innym przykładem są gry piłkarskie firmy. FIFA 23 ma 12 cykli animacji odpowiedzialnych za to, jak zawodnicy biegają po boisku (cykl to sekwencja póz postaci, które łącznie tworzą dany ruch). Natomiast w EA Sports FC 24 jest ich aż 1200 i zostały one opracowane całkowicie przez AI.

Celem Andrew Wilsona jest to, aby wykorzystując AI, zwiększyć produktywność studiów o 30% w przeciągu kilku lat.

Ale to dalsze wypowiedzi należy uznać za kontrowersyjne. Andrew Wilson uważa, że przez zastosowanie AI może rozszerzyć różne elementy gier, takie jak np. personalizacja, w sposób który sprawi, że nie tylko o 50% więcej osób dokona zakupu, ale Ci gracze wydadzą również o 10-20% więcej na mikropłatności.

Taki jest więc plan Wilsona na najbliższych kilka lat. Dzięki AI chce on o 30% zwiększyć produktywność zespołów, o 50% zwiększyć sprzedaż i o 10-20% kwotę, jaką statystyczny gracz wydaje na mikropłatności w grach EA.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2024-03-07 13:14:12