Premiera Dragon Age: Inkwizycja wielkim sukcesem dla BioWare i Electronic Arts

Koncern Electronic Arts opublikował najnowszy raport finansowy za trzeci kwartał finansowy 2015 roku zakończony 31 grudnia 2014 roku.

W tym czasie firmie udało się wypracować 1,126 miliarda dolarów przychodu (808 mln dolarów w tym samym okresie rok wcześniej), co przełożyło się na 142 mln dolarów zysku, w porównaniu do ponad 300-milionowej straty w roku fiskalnym 2014. Natomiast w ciągu dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015 uzyskano przychód 3,3 mld dolarów. W związku z tak dobrymi wynikami, firma postanowiła po raz kolejny zwiększyć przewidywania na koniec roku (31 marca 2015 roku) z 4,175 miliarda dolarów na 4,253 miliarda.

Wpływ na taki obrót sprawy miały gry Dragon Age: Inkwizycja (produkcja zanotowała najlepszy debiut w historii tytułów stworzonych przez studio BioWare) i FIFA 15, a w całym roku kalendarzowym sukcesem okazały się także NHL 15, Madden NFL 15, EA Sports UFC, Titanfall, Battlefield 4 oraz FIFA 14. Niestety nie podzielono się konkretnymi danymi sprzedażowymi. Ujawniono za to, że produkcje „Elektroników” świetnie radzą sobie na najnowszych konsolach. Dzięki sprzedaży gier na Xboksie One i PlayStation 4 uzyskano 427 mln dolarów przychodu, czyli dużo więcej niż 306 mln dolarów wypracowanych na PlayStation 3 i Xboksie 360 oraz 218 mln dolarów na komputerach PC.

Coraz większą rolę odgrywa cyfrowa dystrybucja. Electronic Arts zanotowało 693 mln dolarów przychodu ze sprzedaży gier i dodatków tą drogą, co stanowi aż 34% wzrost w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Zauważono, że wielką popularnością cieszy się Battlefield Premium. Sukcesem okazała się również usługa EA Access dostępna tylko na Xboksie One, a aż 82% wzrost przychodu zanotowało EA Sports Ultimate Team.

Electronic Arts świetnie radzi sobie także na poletku gier dedykowanych urządzeniom mobilnym. Średnio firma notuje miesięcznie ponad 160 mln osób grających w ich produkcje. Dodatkowo pochwalono się, ze debiutujące w grudniu 2014 roku SimCity BuildIt zostało pobrane ponad 22 mln razy, a zainteresowanie mobilnymi projektami sportowymi (Madden NFL Mobile i FIFA 15 Ultimate Team) wzrosło o 45% w porównaniu do ostatnich trzech miesięcy 2013 roku.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2015-01-28 18:17:38