Powrót Dark and Darker na Steam się przeciąga, twórcy nie mają wpływu na decyzję

Studio Ironmace przeprowadziło na Discordzie kolejną sesję pytań i odpowiedzi dotyczącą Dark and Darker.

Tym razem nie odbyła się ona „na żywo” – deweloper uznał, że społeczność rozrosła się do tego stopnia, iż byłoby to zbyt trudne do przeprowadzenia w taki sposób. Dlatego też twórcy po prostu odpowiedzieli na kwestie, które gracze najczęściej poruszali.

Jedna z nich dotyczyła powrotu Dark and Darker na Steama. W tym przypadku jednak twórcy mają wyłącznie nadzieję, że tak się stanie – decyzja należy do firmy Valve.

Usunięcie gry z owej platformy sprawiło, iż deweloperzy zaczęli traktować priorytetowo implementację list znajomych w grze. Wcześniej zamierzali użyć funkcji społecznościowych Steama, ale teraz muszą wypracować własne rozwiązanie.

W przyszłości do Dark and Darker trafi więcej solowych map, które zapewnią bardziej zróżnicowane lochy i przygody. Na tę chwilę twórcy nie mają w planach dodania map dla dwóch graczy.

Docelowo system zadań ma wyglądać tak, by spełnianie próśb poszczególnych kupców czy podróżników pozwalało nawiązać z nimi bliższe relacje.

Celem jest stworzenie ciekawych, wieloetapowych wyzwań, a nie krótkich, powtarzalnych questów.

Drzewko talentów jest obecnie jednym z priorytetów.

Twórcy „mają wiele pomysłów na nagrody sezonowe”, ale na razie nie chcą żadnego zdradzić.

Podobnie rzecz się ma z planowanymi eventami – tutaj jednak koncepcja dopiero powstaje i autorzy nie są pewni, w którą stronę pójdą.

Wykorzystanie „mułów” – tj. dodatkowych, słabych postaci, będących swego rodzaju depozytami na przedmioty dla tych głównych – nie musi być konieczne w przyszłości. Twórcy planują istotne zmiany w kwestii skrytki na przedmioty, ale na razie nie podjęli konkretnych decyzji, gdyż zbierają opinie graczy.

„Dewowie” wprowadzą również większą liczbę przedmiotów do craftingu.

W grze pojawi się zakładka ze szczegółowymi statystykami postaci, ale tej funkcji nadano niski priorytet.

Po wygaśnięciu aktualnych rankingów wprowadzone zostaną „drastyczne zmiany” w balansie postaci. W przyszłości wszystkie klasy mają „przeżywać wzloty i upadki”. W pierwszej kolejności na tapet zostanie wzięta funkcja redukcji obrażeń oraz klasa łotrzyków.

Deweloperzy rozważają wprowadzenie większej liczby modyfikatorów tudzież zaklęć, ale obawiają się, że może to negatywnie płynąć na balans gry.

Potwierdzono, że druid będzie mógł zamieniać się w zwierzęta, dysponujące różnymi zdolnościami.

Nie potwierdzono za to, czy z każdego bossa da się zdobyć unikatowe przedmioty. Autorzy pragną, by w każdym obszarze i z każdego potwora można było uzyskać inne „fanty”. Zależy im również, by gracze byli w stanie zgarniać łupy tam, gdzie chcą, a następnie wymieniali się nimi z innymi, by w zamian otrzymać potrzebne rzeczy, na które sami nie „polowali”.

Twórcy rozważają ułatwienie zdobywania niebieskich odłamków, gdyż część graczy uważa, że zajmuje to zbyt dużo czasu. Na tę chwilę badają jednak sytuację. Pracują natomiast nad wprowadzeniem systemu kołczanów.

Prace nad rozbudową „lore’u” Dark and Darker są już zaawansowane. Autorzy zastanawiają się, jak naturalnie wprowadzić stworzone historie do gry.

Deweloperom zależy również, by pojawiające się w niej potwory wpasowywały się w tło fabularne – niepożądane są sytuacje, w których w lochach spotykamy bestie zupełnie niekojarzące się z podziemiami etc. Z czasem będą pojawiały się nowi przeciwnicy, jednak potrzeba na to czasu, gdyż nad ich sztuczną inteligencją i animacjami pracuje jedna osoba.

W nieodległej przyszłości w grze powinno dać się płacić za pomocą PayPala. W odpowiedzi na wiele otrzymanych próśb, twórcy „spróbują” wprowadzić możliwość podarowania gry znajomemu.

Nie dowiedzieliśmy się, jakie elementy kosmetyczne zostaną wprowadzone na kolejnych etapach rozwoju gry. „Nieustannie poszukujemy rzeczy, z których gracze będą zadowoleni” – zapewniają twórcy.

Wydają się oni całkiem zadowoleni z ogólnego postępu prac, jednak przyznają, że udało im się stworzyć sam rdzeń gry i cały czas potrzebuje ona dużo systemów oraz zawartości.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2023-08-21 15:16:42