Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy

Przedstawiamy ostatnią wiadomość z cyklu Polish Gamers Research 2019.

52% respondentów w wieku 56-65 lat przyznaje się do grania w gry wideo. Odpowiedzi „tak” jest wyraźnie mniej niż w grupie 15-55 lat, ale mimo wszystko zaskakująco dużo. Seniorzy najczęściej grają na komputerach (32%) oraz urządzeniach mobilnych (20%). Od czasu do czasu sięgają też po produkcje przeglądarkowe lub dostępne w ramach platform społecznościowych (odpowiednio 18% i 14%). W domu gracza po 55. roku życia raczej na pewno nie znajdziecie natomiast konsoli do gier – a jeśli nawet jest tam obecna, to zapewne należy do wnuczka, bo do grania na podobnych urządzeniach przyznaje się tylko 3% badanych z tej grupy wiekowej.

47% grających osób w wieku 56-65 lat oddaje się tej rozrywce kilka razy w tygodniu, zaś kolejne 35% robi to raz na tydzień. Podobnie jak w przypadku przedziału wiekowego 15-55 te dwie grupy są najliczniej reprezentowane. Znacznie mniej jest seniorów grających 1-2 razy na miesiąc (6%) lub codziennie (12%).

Motywacją do grania najczęściej jest relaks lub chęć poradzenia sobie ze stresem (67%, czyli nawet więcej niż w grupie 15-55 lat). Seniorzy grają również, by zabić nudę (39%) lub nauczyć się czegoś nowego – ta ostatnia sytuacja występuje całkiem często (29% odpowiedzi), choć rzadziej niż w przypadku młodszych graczy. Starsi gracze są też znacznie mniej skorzy do poszukiwania emocji, adrenaliny bądź rywalizacji (robi to 23% z nich, w porównaniu do 38% w drugiej grupie wiekowej). Mniejsze jest też zainteresowanie poszukiwaniem towarzystwa (17%) oraz wcielaniem się w nowe role (26%). Mimo to jednak, patrząc na obydwa wykresy, trudno nie dostrzec pomiędzy nimi podobieństwa…

Najstarsi gracze najczęściej oddają się swojemu hobby samotnie (77% przypadków). Pośród ich ulubionych gatunków znaleźć można gry karciane (56%), logiczne (48%) oraz… pierwszoosobowe strzelanki (25%). Zaraz za podium uplasowały się produkcje przygodowe oraz takie, które wymagają popisania się konkretnymi umiejętnościami (po 24%).

34% osób w wieku 56-65 przyznaje się do zakupienia w tym roku jakiejś gry. Najczęściej (w 56% przypadków) są one ściągane z oficjalnych stron producenta lub przeznaczonych do tego celu usług. Popularne jest także wymienianie / pożyczanie gier od znajomych (25%) oraz zdobywanie ich z „nieoficjalnych źródeł” (inaczej mówiąc piractwo) – co ciekawe, odsetek osób udzielających tej odpowiedzi jest wyższy niż w przypadku grupy wiekowej 15-55 (26% wobec 21%). Znacznie więcej jest również ludzi, którzy nie kupują i nie instalują nowych produkcji (22%, w porównaniu do 3% pośród młodszych).

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2019-06-04 18:18:58