Podsumowanie dystrybucji cyfrowej w 2013 roku w USA - pecety wzmacniają swoją pozycję

Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący ubiegły rok pod kątem dystrybucji cyfrowej w Stanach Zjednoczonych.

Raport podsumowuje poprzedni miesiąc, a zarazem cały miniony rok. Z dokumentu wynika, że całkowite przychody ze sprzedaży opartej na omawianym modelu wzrosły o 11 procent w stosunku do roku 2012 – wówczas uzyskano w ten sposób 10,5 miliarda dolarów, zaś teraz otrzymano 11,7 miliarda. Wzrost dotyczy również samego grudnia – wyniósł on 36 procent, z 862 milionów dolarów przed dwunastoma miesiącami do 1,2 miliarda dolarów obecnie.

Sytuacja w poszczególnych sektorach dystrybucji cyfrowej wygląda następująco:

* Gry darmowe z mikropłatnościami (free-to-play) – 2,8 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (wzrost o 45 procent względem roku 2012). 218 milionów dolarów przychodu w samym grudniu (bez zmian względem listopada) przy jednoczesnym spadku liczby użytkowników gier tego typu z 44,5 miliona do 40,6 miliona między listopadem a grudniem. Niezmienny poziom przychodów w ostatnim czasie firma SuperData przypisuje głównie eventowi Upiorna Noc w grze Dota 2 oraz usprawnieniom wprowadzonym w PlanetSide 2.
* Gry z płatną subskrypcją (pay-to-play) – 1,1 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (spadek o 19 procent). 83 miliony dolarów przychodu w samym grudniu i 5,3 milionów graczy (bez zmian). Zyski z mikrotransakcji spadły do równowartości 21 procent całkowitego przychodu.
* Gry mobilne – 3 miliardy dolarów przychodu w roku 2013 (wzrost o 28 procent). 317 milionów dolarów przychodu w samym grudniu (wzrost o 16 procent).
* Gry społecznościowe – 1,8 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (spadek o 21 procent). 204 miliony dolarów przychodu w samym grudniu (rekordowy wynik). Średni przychód na jednego użytkownika wyniósł 50 dolarów.
* Cyfrowa sprzedaż gier i dodatków do nich (i na komputerach, i na konsolach) – 2,8 miliarda dolarów przychodu w roku 2013 (wzrost o 13 procent). 379 milionów dolarów przychodu w samym grudniu (wzrost o 71 procent względem tego samego miesiąca w ubiegłym roku).

W ostatniej z wymienionych kategorii szczególnie duży wzrost przypadł w udziale pecetom, w przypadku których pod koniec roku wyniki sprzedaży dwukrotnie przewyższyły to, co osiągnięto we wrześniu – zdaniem analityków z SuperData, główna w tym zasługa zimowej wyprzedaży na Steamie. Na konsolach przychody w omawianym sektorze w ubiegłym miesiącu wyniosły niecałe 100 milionów dolarów (czyli mniej więcej 25 procent całej grudniowej kwoty) – w utrzymaniu sprzedaży przynajmniej na takim poziomie w dużym stopniu pomogły promocje przygotowane z okazji Czarnego Piątku.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2014-01-17 16:01:39