Plany Ubisoftu: cross-play w każdej grze i lepsza komunikacja z graczami

Chcąc uniknąć kolejnej klęski komercyjnej, firma Ubisoft zamierza lepiej komunikować graczom to, czym właściwie będą zapowiadane przez nią produkcje. Poza tym w domyśle każda gra ma być wyposażona w funkcję cross-play.

W zeszłym tygodniu donoszono o tym, że gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint oraz Tom Clancy’s The Division 2 okazały się komercyjną klęską Ubisoftu. Podczas konferencji prasowej dotyczącej wyników finansowych firmy z drugiego kwartału roku fiskalnego 2020 jej dyrektor generalny (Yves Guillemot) oraz dyrektor finansowy (Frédérick Duguet) podzielili się informacjami na temat tego, w jaki sposób planują uniknąć tego typu wpadek w przyszłości. Według nich metody są dwie – zbudowanie silniejszej tożsamości każdego z nadchodzących tytułów oraz implementacja funkcji cross-play we wszystkich multiplayerowych produkcjach.

Zacznijmy od tej drugiej. Jak mówi Guillemot, celem firmy jest umożliwienie graczom toczenia multiplayerowych pojedynków posiadaczom różnych platform w każdej produkcji wyposażonej w moduł PvP. Obecnie taką funkcjonalność oferuje seria Just Dance oraz gra Brawlhalla. Duguet stwierdził, że drugi z wymienionych tytułów odnotował znaczny skok popularności w minionym kwartale właśnie dzięki implementacji funkcji cross-play.

Ponadto zdaniem Guillemota Ubisoft musi upewnić się, że każda zmiana w formule rozgrywki, a także przełomowe rozwiązanie będą właściwie komunikowane graczom oraz wprowadzone w taki sposób, by oferowały „wysoce zoptymalizowane doświadczenie”. Oprócz tego każda gra musi posiadać element, który wyróżni ją na tle podobnych na pierwszy rzut oka pozycji.

Jak przekonuje Guillemot, wszystko to ma pozytywnie wpłynąć nie tylko na sprzedaż, lecz także na liczebność społeczności skupionej wokół poszczególnych tytułów.

Obecnie francuski wydawca koncentruje się na trzech grach, czyli Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine. Zdaniem prezesa firmy każda z nich posiada już silną tożsamość; bez wątpienia duży wpływ na ich popularność będzie mieć natomiast dostępność na konsolach zarówno obecnej, jak i kolejnej generacji (oraz komputerach osobistych rzecz jasna). Obecnie nie wiadomo, jak w ich przypadku będą miały się sprawy z implementacją funkcji cross-play.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2019-11-01 07:48:02