Planar Conquest nową wersją Worlds of Magic – premiera na iOS i plany podboju konsol

Polskie studio Wastelands Interactive zapowiedziało grę Planar Conquest, która będzie swoistą poboczną odsłoną i drugim podejściem do Worlds of Magic.

Produkcja zawierająca szereg poprawek względem pierwowzoru sfinansowanego na Kickstarterze (dwukrotnie!), wyszła już na urządzeniach mobilnych z systemem iOS. W przyszłości, a konkretniej w drugim kwartale 2016 roku, Planar Conquest będzie miało swoją premierę na PlayStation 4, Xboksie One, a także pecetach. Najważniejsze jest to, że osoby, które kupiły Worlds of Magic otrzymają nową grę za darmo. To dobra informacja, bo z tego, co czytamy wynika, że łodzianie szykują coś pomiędzy reedycją a nową grą.

Leszek Lisowski, prezes i założyciel Wastelands Interactive, przyznał, że Worlds of Magic miało sporo problemów, z których wiele zostało naprawionych w aktualizacjach. Producent miał jednak świadomość, że jeśli chce pokazać pełen potencjał swojego dzieła, musi dokonać ogólnego liftingu gry i wydać go ponownie. „Tak zrodziło się Planar Conquest - powiedział Lisowski, dodając, że fani mogą spodziewać się nowego interfejsu użytkownika, podrasowanej sztucznej inteligencji, a także poprawionej grafiki. To nie koniec atrakcji, bo drugie wcielenie Worlds of Magic otrzyma edytor map, a także międzyplatformowy multiplayer.

W wątku poświęconym planom rozwoju Worlds of Magic szef Wastelands Interactive pisze, że Planar Conquest w wersji na iOS to odrobinę zmieniona wersja wspomnianej strategii, którą można by nazwać swoistą poboczną odsłoną. „Powiedziałbym, że to Worlds of Magic w wersji 1,5, tyle, że to będzie prawdopodobnie odrębna marka” - tłumaczy deweloper. Gra zawiera podobną rozgrywkę, ale treść dostosowaną do urządzeń mobilnych, przy czym nie chodzi tu ponoć o uproszczenie mechanik. „Jeśli komuś podobał się Worlds of Magic, Planar Conquest też przypadnie mu do gustu” - pisze Lisowski.

Po wydaniu gry na urządzenia mobilne studio z Łodzi skupi się na wersji pecetowej, która powinna wyjść w drugim kwartale tego roku wraz z edycjami na Xboksa One oraz PlayStation 4. To akurat może się zmienić, bo pamiętamy, że prace nad Worlds of Magic mocno się przedłużały. Lisowski dodał, że jego ekipa chce poprawić niedociągnięcia, na które narzeka wielu graczy. Ponoć w przygotowaniu Planar Conquest rozgnieciono już 200 „bugów” z zakresu rozgrywki i 300 dotyczących specyfiki platformy mobilnej. Czy wobec tych planów Worlds of Magic przestanie być rozwijane? Z tego, co czytamy dalej – nie. Gra wciąż będzie otrzymywała aktualizacje, choć raczej nie będą one częste. „Zamierzamy poprawić pecetową wersję Worlds of Magic, by była bardziej stabilna, grywalna, lepiej wyważona i miała lepszą sztuczną inteligencję” - wyjaśnił założyciel Wastelands Interactive. Co ciekawe, deweloper planuje wykorzystać do tego celu prace nad Planar Conquest, gdyż zmiany zaimplementowane w nowej grze trafią później do Worlds of Magic.

Źródło:
Szymon Liebert - GRY-OnLine


Klemens
2016-02-05 12:14:17