Plaga zwolnień w branży trwa, jedna trzecia twórców Surgeon Simulator i I Am Bread straciła pracę

Na łamach GamesIndustry.biz współzałożyciel Bossa Studios (m.in. Surgeon Simulator), Henrique Olifiers, ujawnił, że pod koniec 2023 pracę straciło 19 zatrudnionych w nim osób. Nadchodzącą produkcję dewelopera, Lost Skies, tworzy teraz zespół liczący 40 członków.

Zdaniem Olifiersa na taką decyzję złożył się m.in. wysyp produkcji AAA, które odwróciły uwagę graczy od gier indie i AA. Dodał, że w dalszej perspektywie pociągnęło to za sobą wzrost kosztów operacyjnych małych studiów i opóźnienia premier nowych tytułów. Olifiers nazwał to zjawisko „trudną sytuacją, którą my, deweloperzy, próbujemy przetrwać”, po czym rozwinął temat następująco:

W wyniku tej niecodziennej sytuacji musieliśmy podjąć trudną decyzję o przemodelowaniu studia (…), skupiając teraz wszystkie nasze wysiłki na Lost Skies. Oznacza to, że znaleźliśmy się w rozdzierającej serce pozycji, w której musieliśmy zwolnić około jednej trzeciej zespołu – w tym niektórych z naszych najbliższych kolegów.

Nie da się ukryć, że ton tej wypowiedzi znacznie różni się od tych wystosowywanych przez branżowych gigantów w podobnych okolicznościach. Szczególnie, że współzałożyciel Bossa Studios poprosił nawet o wsparcie dla swoich byłych pracowników, zwracając się do kolegów z branży:

Mimo że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ich wesprzeć [zwolnionych pracowników – dop. red.], docenilibyśmy wszelką pomoc naszych kolegów z branży w rozpowszechnianiu informacji o tych wspaniałych ludziach – a jeszcze lepiej, gdyby zatrudnili ich do swoich zespołów. Trudno będzie znaleźć lepszego profesjonalistę w dziedzinie tworzenia gier niż któryś z tych „Bossianów.”

Szacuje się, że około 10 tysięcy osób z branży straciło pracę w 2023 roku.

Źródło:
Michał Harat - GRY-OnLine


Klemens
2024-01-06 20:00:58