Pierwsze recenzje Total War: Warhammer II

Zaczynają spływać do nas pierwsze recenzje Total War: Warhammer II, którego premiera odbędzie się już za trzy dni.

Zapowiedź drugiej odsłony sagi już po dziesięciu miesiącach po premierze pierwszej i mająca odbyć się niedługo później premiera niepokoiły fanów, którzy obawiali się, że otrzymają grę niedopracowaną i tworzoną w pośpiechu. Z opinii dziennikarzy wyłania się jednak obraz produkcji poprawionej niemal pod każdym względem i oferującej jeszcze więcej tego, za co pierwsza część z 2016 roku zebrała najwięcej pochwał. Najnowsze dzieło studia Creative Assembly ma imponować zarówno graficznie, jak i ulepszonymi mechanikami rozgrywki oraz być najlepszą odsłoną serii Total War od wielu lat. Obecnie, według portalu Metacritic, średnia ocen gry wynosi 87%, na podstawie dwudziestu jeden recenzji.

Portal CGMagazine nazywa najnowszą produkcję studia Creative Assembly „fantastycznym listem miłosnym skierowanym zarówno do miłośników uniwersum Warhammera, jak i do fanów gier strategicznych”. I rzeczywiście, z opinii recenzentów wynika, że gra z nieoszlifowanego diamentu, którym był Total War: Warhammer - produkcja z pozoru piękna i pełnowartościowa, lecz pełna mniejszych i większych błędów, stała się jedną z najlepszych odsłon całej serii Total War. Oprócz kwestii mechanik rozgrywki i poprawionej grafiki, pochwały zdobyła też obszerna, urozmaicona kampania oraz nowo wprowadzone rasy, z których każda wymaga zupełnie innego stylu gry w turowym trybie strategicznym, jak i innych taktyk w trakcie rozgrywanych w czasie rzeczywistym bitew.

Mimo ogólnie bardzo pozytywnego wydźwięku recenzji nowej strategii w uniwersum Warhammera, kilka rzeczy nie spodobało się recenzentom. Jest to przede wszystkim aspekt dyplomatyczny – twórcy mieli pod tym względem nie pójść ani kroku do przodu, a nawet na najmniejsze przewinienie sąsiadujące z graczem nacje kierowane przez komputer mają reagować niewspółmiernie wysokim poziomem agresji. Inną wadą gry jest wynikający z powiększającego się świata brak spójności z kanonem Warhammera – nieobecność ras i państw oryginalnie znajdujących się w danym miejscu, czy obecność innych na terytorium, które według prawideł uniwersum nie należy do nich.

Źródło:
"godrikus" - GRY-OnLine


Klemens
2017-09-26 17:24:31