PhysX oprogramowaniem Open Source

Firma Nvidia zdecydowała się na udostępnienie słynnego silnika fizycznego PhysX jako oprogramowania Open Source (licencja BSD-3).

Oznacza to, że każdy zainteresowany twórca będzie mógł w pełni skorzystać z dobrodziejstw tej technologii (również komercyjnie), o ile rzecz jasna wskaże jej źródło, przejrzeć kod w serwisie GitHub i bez przeszkód go modyfikować.

Przedstawiciele Nvidii chwalą bibliotekę PhysX pisząc, że może się ona bardzo przydać na przykład w robotyce lub tworzeniu animacji w grach. Mimo to jednak do tej pory technologia ta nie zrobiła ogromnej kariery i lista produkcji, w których zagościła, jest relatywnie krótka. Lecz kto wie? Być może dzięki jej „otwarciu” ma szansę na powrót w wielkim stylu, zwłaszcza że wersja 4.0 zadebiutuje 20 grudnia.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine


Klemens
2018-12-04 19:37:49