Peter Molyneux ogłosił nową grę i założył szczery blog, na wszelki wypadek bez komentarzy

Mimo 64 lat na karku Peter Molyneux – legendarny już współtwórca gier takich jak Populous, Dungeon Keeper, Black & White czy Fable – nie wybiera się na deweloperską emeryturę.

Ba, Brytyjczyk wprost napisał wczoraj na Twitterze/X, że rozpoczął pracę nad nową produkcją.

Jej tytuł – zapewne jest to nazwa robocza – to Moat (ang. fosa). Miejscem akcji ma zaś być Albion. Molyneux nie sprecyzował jednak, czy chodzi o starożytną Anglię – oby! – czy może o uniwersum serii Fable (z racji, że jej reboot tworzy studio Playground Games, ta druga opcja wydaje się bardzo mało prawdopodobna… choć nie aż tak jak myśl, iż mogłoby chodzić o świat Albion Online).

I to na razie tyle – nie mamy choćby jednej wskazówki odnośnie do tego, czym będzie Moat, ani tym bardziej sugerującej, kiedy można się spodziewać tego tytułu. Pojawiły się przypuszczenia, że tym razem założone przez Molyneuxa 22cans Studios – w którym pełni on funkcję reżysera kreatywnego – zdecyduje się stworzyć „zwykłą” grę. Mamy tu na myśli taką, która nie będzie bazować na NFT, jak choćby nadchodzące Legacy.

Skoro przy nim jesteśmy, warto wspomnieć, że przed dwoma tygodniami poznaliśmy datę premiery owej strategii ekonomicznej. Legacy ukaże się na PC 26 października 2023 roku. Ciekawe, jaki zysk produkcja ta przyniesie po debiucie, skoro na długo przed nim 22cans Studios zarobiło ponad 40 mln funtów brytyjskich na sprzedaży niewymienialnych tokenów.

Owo przypuszczenie, jakoby Molyneux i spółka mieli teraz wyprodukować „zwykłą” grę, wysnułem na podstawie dwóch wpisów, które Brytyjczyk zamieścił na swoim niedawno założonym blogu. Wprawdzie o Moat jako takim nie ma w nich mowy, ale Molyneux zaznacza, że „rozważa powrót do korzeni i myśli o stworzeniu gry na PC/konsolę”.

Choć informacje o Moat mają wkrótce zacząć pojawiać się na tej stronie, nie spodziewajcie się konkretów. Autor z góry zaznaczył bowiem, że nic, co napisze, nie będzie obietnicą – ma to być raczej „eksploracja pomysłów”. Tych (nie)stety nie da się skomentować. Przezorność Petera Molyneuxa wynika z faktu, iż – jak sam przyznaje w pierwszym z wpisów – miał problemy psychiczne po wywiadzie sprzed prawie dekady udzielonym serwisowi Rock, Paper, Shotgun.

Dotyczył on głównie gry Godus i związanych z nią niespełnionych obietnic. Molyneux jest dobrze znany z ich składania, ale, jak uważa, mają one źródło w jego nietypowym podejściu do tworzenia gier, do nieszablonowego myślenia o nich.

Blog ma niejako być dla Brytyjczyka sposobem na odsłonięcie się przed społecznością. Biorąc pod uwagę, że w jego wpisach pojawiają się ciekawostki związane z Dungeon Keeperem, Black & White czy Fable, myślę, iż nie zabraknie mu czytelników. Pamiętajcie tylko, by słowa Molyneuxa traktować z przymrużeniem oka – w końcu sam o to prosił.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2023-10-14 07:23:54