Paradox Interactive na fali - 2015 rekordowym rokiem, a obecny zapowiada się jeszcze lepiej

W serwisie MCV ukazał się ciekawy artykuł dotyczący firmy Paradox Interactive, którą zapewne kojarzy większość miłośników komputerowych gier strategicznych.

Dowiedzieliśmy się z niego, że w ostatnich latach szwedzki wydawca radzi sobie nadzwyczaj dobrze, a poprzedni rok okazał się rekordowy pod względem przychodów (51 milionów funtów – wzrost o 241% w porównaniu do 2014 roku), głównie za sprawą ciepło przyjętego city buildera Cities: Skylines, który sprzedał się w ponad dwumilionowym nakładzie. Wynik ten sprawił, że notowania Paradoksu poszły mocno w górę i chiński gigant Tencent musiał niedawno zapłacić za 5% akcji aż 286 milionów funtów. A co takiego wyjątkowego jest w rzeczonej grze, że aż tak podbiła wartość firmy? Prawdę powiedziawszy nic szczególnego – wydawca wraz z deweloperem dostarczyli po prostu graczom to, czego chcieli.

„Chcieliśmy dać ludziom to, o co prosili – nic mniej, ani nic więcej. Czasami nie musi być to bardziej skomplikowane” – stwierdził Fredrik Wester, szef Paradox Interactive.

Nie jest to jednak jednorazowy sukces, gdyż firma od kilku lat notuje coraz to lepsze wyniki. Wester wyjawił, że 2011 rok również był swego czasu rekordowy. Uzyskany wtedy rezultat pobito jednak w 2012 roku, gdy premierę miało Crusader Kings II: Mroczne Wieki. Z kolei w 2013 padł kolejny rekord, na który wpłynęła przede wszystkim gra Europa Universalis IV. Krótko pisząc, obecna kondycja firmy jest wypadkową długofalowego trendu.

Wydawca jednak na tym nie poprzestaje i kontynuuje obraną strategię. Jej efektem jest wydane w zeszłym miesiącu Stellaris, które na dzień dobry rozeszło się w ponad 200 tysiącach egzemplarzy.

Stellaris znacznie przekroczyło nasze oczekiwania, co oczywiście jest wspaniałym uczuciem. Gra wypełnia lukę pomiędzy klasycznymi produkcjami 4X, a naszymi własnymi tytułami grand strategy, co najwyraźniej jest atrakcyjne dla sporej grupy odbiorców” – powiedział Wester.

Wychodzi więc na to, że czego Paradox nie dotknie, to zamienia się w mniejszy bądź większy hit. W planach firmy jest dalszy rozwój i robienie jeszcze lepszych produkcji, przy czym wydawca zamierza rozwijać gatunki, w obrębie których działa, więc miłośnicy dokonań Szwedów mogą spać spokojnie i oczekiwać kolejnych dobrych strategii.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2016-06-21 17:12:35