Ograniczono rolę mikropłatności w grze Age of Empires Online

Studio Gas Powered Games wypuściło w tym miesiącu dużą aktualizację gry Age of Empires Online.

Choć wiadomość ta została początkowo zignorowana przez większość serwisów branżowych, to warto podkreślić, że wydany patch wprowadził między innymi zmiany w modelu finansowym. Zdaniem twórców, tytuł stał się w pełni darmowy. Czy aby na pewno?

Teoretycznie gra Age of Empires Online opiera się na modelu free-to-play od momentu premiery. W praktyce jednak wielu graczy odrzucił fakt, że bez poniesienia dodatkowych wydatków tytuł ten starczał na kilka dni zabawy. Zestawy odblokowujące poszczególne nacje kosztowały sporo pieniędzy, a bez zakupu choćby jednego z nich gra przypominała rozbudowaną wersję demo.

Wraz z wydaną w połowie czerwca tzw. letnią aktualizacją twórcy dokonali bardzo istotnych zmian w systemie płatności. Obecnie całą zawartość premium dostępną w grze, w tym cywilizacje oraz tzw. boostery, można kupić za zdobywaną w trakcie zabawy wirtualną walutę Empire Points. Nie oznacza to bynajmniej, że twórcy całkowicie zrezygnowali z systemu mikrotransakcji. Gracze dysponujący odpowiednią ilością gotówki mogą pominąć proces żmudnego zdobywania funduszy i wymienić prawdziwe pieniądze na wspomniane punkty.

Trzeba więc podkreślić, że tak naprawdę dopiero teraz gra Age of Empires Online przeszła na model free-to-play, a stwierdzenia twórców o całkowitej darmowości produkcji są lekko na wyrost. Niemniej jednak wszyscy gracze, których odrzuciła konieczność ponoszenia niemałych kosztów, powinni dać produkcji drugą szansę.

Oprócz zmiany modelu finansowego letnia aktualizacja wprowadziła istotne modyfikacje dotyczące między innymi zbalansowania poszczególnych nacji, dodania trybu Alliance Wars oraz usunięcia kolejnych błędów. Nie zabrakło również dodatkowych przedmiotów do wykorzystania w trakcie starć. Opis zawartości najnowszego patcha znajdziecie tutaj.

Źródło:
"DogGhost" - GRY-OnLine


Klemens
2012-06-28 13:11:45