Oficjalna zapowiedź Realpolitiks 2 – nowej strategii polskiego Jujubee

Polskie studio Jujubee oficjalnie zapowiedziało grę Realpolitiks II.

Produkcja, która zadebiutuje na komputerach osobistych jesienią 2020 roku (nad Wisłą – z polskimi napisami), będzie czerpać garściami z dorobku pierwowzoru, jednak wprowadzi też sporo usprawnień i nowych rozwiązań.

W Realpolitiks II będziemy mogli stanąć na czele jednego z 216 współczesnych państw (na ich liście znalazły się między innymi takie egzotyczne kraje, jak Kiribati czy Sealandia), które poprowadzimy do globalnej dominacji. Na naszych barkach będą spoczywać kwestie związane z gospodarką i rozwojem infrastruktury, dyplomacją, prowadzeniem wojen oraz szpiegostwem. Poza tym zmierzymy się ze współczesnymi problemami (jak terroryzm, pandemie lub głód) i stawimy czoła konsekwencjom ponad tysiąca wydarzeń losowych. Wszystko to w ramach trzech rozbudowanych kampanii.

Na potrzeby Realpolitiks II opracowano od podstaw system zarządzania gospodarką. Tylko od nas ma zależeć, czy uszanujemy demokrację i prawa rządzące wolnym rynkiem, postawimy na komunistyczne ideały, czy też zaprowadzimy w swoim kraju prawdziwą tyranię. W trakcie zabawy będziemy wznosić nowe budynki (co ma być o tyle ważne, że pozwolą one na szybszą rekrutację większej liczby jednostek i obronę przed wrogimi atakami, a także wydłużą linie zaopatrzeniowe naszych wojsk), odkrywać nowe projekty i technologie (spośród ponad tysiąca dostępnych) lub handlować z sojusznikami. Jeśli ów aspekt rozgrywki okaże się zbyt skomplikowany, nic nie stanie na przeszkodzie, by skorzystać z pomocy doradców dysponujących unikalnymi zdolnościami.

Autorzy pochylili się również na dyplomacją, którą wzbogacono o nowy zestaw działań pokroju paktów o nieagresji, układów wojskowych i umów handlowych czy wreszcie rozbudowanych negocjacji pokojowych. Do sprzymierzeńców i wrogów od czasu do czasu będziemy wysyłać szpiegów, których potencjał zwiększy się w miarę postępów. Jeśli nasze działania doprowadzą natomiast do wybuchu wojny, zrobimy użytek z zupełnie nowego systemu walki. Podczas potyczek konieczne będzie wzięcie pod uwagę nie tylko mocnych i słabych stron naszych jednostek, lecz również ich formacji oraz wyposażenia, a także topografii terenu bądź warunków atmosferycznych. Oprócz starć na lądzie, w grze pojawią się bitwy na morzu i w przestworzach.

Na tle pierwszej części serii, Realpolitiks II będzie wyróżniać się także za sprawą wyraźnie odmienionej oprawy graficznej oraz interfejsu. Tytuł ma przy tym oferować rozbudowane narzędzia, przy pomocy których stworzymy mody z własnymi kampaniami, scenariuszami, jednostkami czy państwami, a następnie podzielimy się nimi ze społecznością.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2020-03-05 21:05:03