Od kiedy dzieci same wybierają sobie gry? Próg coraz niżej

Jak efektywnie tworzyć gry na rynek dziecięcy? - odpowiedzi na to pytanie poszukiwano na czwartkowej konferencji GameON Ventures w Toronto.

Gry dla dzieci muszą być projektowane nieco inaczej niż na rynek dla dojrzałego odbiorcy. - Przed ósmym rokiem życia sprzedajesz rodzicom - ocenia Judith Beauregard, producent wykonawcza i dyrektor wykonawcza Tobo Studio, zajmującego się tworzeniem gier na urządzenia przenośne. - Dlatego właśnie gry dla młodszych grup, do 7. czy 8. roku życia, zwykle mają wartość edukacyjną. Rodzice muszą czuć, że dają swojemu dziecku coś dobrego, coś, z czego wyciągną jakąś naukę - stwierdza.

- Kiedy dzieci dostają własne hasło do App Store'a, czyli około 9. roku życia, na tym kończą się rzeczy edukacyjne - mówi półżartem. - Oczywiście to nie do końca prawda, ale można dostrzec, że od tego momentu koncentracja pada na inne akcenty. Dzieci chcą większej wartości rozrywkowej w swoich grach - dodaje.

Według prowadzącej program badawczy Debbie Gordon, większość ludzi uważa, że dzieci przestają być dziećmi około 12. roku życia, ale z doświadczenia widzi, że ta granica jest bliżej 8. roku życia. - Od tego momentu dzieci same układają swój harmonogram. Z hasłem Apple ID można zejść jeszcze niżej. Teraz dzieje się to w wieku 5-6 lat - stwierdza.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2016-10-23 16:06:21