Oculus Rift - Facebook rozkręci biznes przy 100 mln sprzedanych urządzeń

Mark Zuckerberg, współzałożyciel serwisu społecznościowego Facebook, wyjawił, że Oculus Rift musi trafić do 50 - 100 mln osób, by stać się znaczącą platformą.

„Jest to ciężkie do przewidzenia, ale wydaje mi się, że na rynek trafi 50 – 100 mln egzemplarzy w ciągu następnych lat. By osiągnąć taki rezultat potrzebnych będzie kilka cykli (…) Gdy już wejdziemy na taką skalę, zacznie się robić interesująco, jeżeli chodzi o biznes i tworzenie ekosystemu. Kiedy więc mówię o tym, jako o 10-letnim projekcie, to chodzi o stworzenie pierwszych urządzeń, pozyskanie społeczności i zbudowanie wokół niej ekosystemu. Dopiero wtedy stanie się to prawdziwym biznesem”– stwierdził Zuckerberg.

Krótko pisząc, 2 mld dolarów wydane na Oculus VR nie było inwestycją, która miała się zwrócić w krótkim czasie. Mało tego, z powyższych słów wynika, że Facebook cały czas zamierza inwestować w rozwój tej technologii i być może dopiero za 10 lat rozkręci na niej biznes. 100 mln sprzedanych egzemplarzy wydaje się być przesadzoną ilością, ale pamiętajmy, że już w momencie przejęcia firmy Oculus VR stwierdzono, że rzeczywistość wirtualna to przyszłość i nie chodzi tu tylko o gry wideo.

„To nowa platforma komunikacji. Przez wywołanie uczucia obecności, możesz dzielić się nieograniczoną przestrzenią i doświadczeniami z ludźmi obecnymi w Twoim życiu. Wyobraź sobie dzielenie się nie tylko określonymi momentami ze swoimi znajomymi online, lecz całymi doświadczeniami i przygodami” – powiedział Zuckerberg w marcu 2014 roku.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2014-10-30 17:42:39