Obama przeznacza 10 milionów dolarów na badania nad związkiem między grami a przemocą

Przed zwołaniem Kongresu USA wiceprezydent Joe Biden spotkał się z przedstawicielami z 220 różnych organizacji, by omówić wpływ gier wideo na poziom przemocy w prawdziwym świecie.

Biden nie był przekonany, że tragedie takie jak ta, która wydarzyła się w szkole Sandy Hook są spowodowane brutalnymi grami wideo - ale oświadczył, że zagadnienie to należy dokładnie zbadać. Według niego nie ma jednej odpowiedzi na pytanie: jak zredukować przemoc, i nie wiadomo czy niektóre rzeczy naprawdę mają na nią wpływ - choć wielu ludzi uważa, że tak.

- Od dawna ci, którzy sprzeciwiali się nawet umiarkowanym środkom bezpieczeństwa związanym z posiadaniem broni palnej grozili, że przestaną inwestować w badania naukowe czy medyczne nad przypadkami przemocy z jej użyciem. Ja zachęcam Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorobom, by poszło naprzód i sprawdziło, w jaki sposób najlepiej temu przeciwdziałać. Kongres powinien sfinansować badania nad wpływem brutalnych gier wideo na młode umysły. Nie odnosimy korzyści, nie prowadząc badań naukowych nad epidemią przemocy – dodał z kolei Barack Obama.

10 milionów dolarów trafi do Centrum Zwalczania i Zapobiegania Chorobom i innych naukowych placówek. Prezydenckie Memorandum dotyczące badań nad związkiem między grami wideo i innymi mediami a używaniem broni palnej to jeden z 23 kroków, jakie podjął Obama w celu zredukowania aktów przemocy. Pozostałe kroki to badanie potencjalnych nabywców broni i sprawdzanie ich kryminalnej przeszłości, zakaz posiadania broni szturmowych podobnych do tych używanych w wojsku i magazynków o dużej pojemności, zapewnienie szkołom wyższego bezpieczeństwa i inne, podyktowane zdrowym rozsądkiem działania. Na ten cel przeznaczono 500 milionów dolarów.

Entertaniment Software Association, którego przedstawiciele brali udział w zebraniach z Bidenem, skomentowało posunięcie Kongresu następującymi słowami:

- Popieramy prezydenta Obamę we wzywaniu Amerykanów do wzięcia sprawy w swoje ręce i zgadzamy się z podsumowaniem raportu, że przemysł rozrywki i gier wideo musi udostępnić rodzicom odpowiednie narzędzia i ułatwić im wybór filmów, programów i gier dla swoich dzieci.

- Ludzie należący do wszystkich kultur i nacji cieszą się taką samą rozrywką, ale poziom przemocy z użyciem broni palnej jest wyjątkowo wysoki w naszym kraju. Badania naukowe, międzynarodowe i dane dotyczące przemocy domowej wskazują na ten sam wniosek: rozrywka nie powoduje agresywnego zachowania w prawdziwym świecie.

Źródło:
Małgorzata Trzyna - gram.pl


Klemens
2013-01-20 09:38:07