Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS

Twórcy Rusta mogli porzucić plany dodania obsługi HDRP i tym samym natywnego DLSS w wersji 2.0, lecz na szczęście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z tej drugiej technologii.

Firma Nvidia potwierdziła, że dzieło studia Facepunch Games otrzyma wsparcie DLSS w kolejnej aktualizacji. Debiut tejże nastąpi 1 lipca.

Firma nie omieszkała też podkreślić, że jej technologia inteligentnego skalowania obrazu trafiła już do ponad 55 gier, wliczając w to niedawno dodane wsparcie w dwóch produkcjach: Necromunda: Hired Gun oraz Chernobylite. DLSS zawita też do Dooma Eternal 29 czerwca, a „wkrótce” także do Red Dead Redemption 2 Dodatkowo Nvidia przypomniała o wprowadzeniu obsługi tej funkcji we wczesnej wersji silnika Unreal Engine 5, jak również udostępnieniu jej dla użytkowników systemu Linux dla produkcji opartych na Vulkanie w ramach jutrzejszej aktualizacji.

Pomijając kwestię Rusta, być może ogłoszenie Nvidii o de facto podbojach DLSS-a należy wiązać z działaniami konkurencyjnej firmy AMD. Jutro zadebiutuje z dawna wyczekiwana technologia AMD FidelityFX Super Resolution, która ma zaoferować skok wydajności nie tylko na Radeonach, lecz także GeForce’ach z serii GTX, niewspierających DLSS. Niewykluczone, że „zieloni” uznali za stosowne przypomnieć, kto pierwszy pozwolił graczom na cieszenie się płynniejszą animacją bez spadku jakości grafiki.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2021-06-21 17:27:28