Nvidia inwestuje w technologię obliczeń w chmurze

Amerykańskie przedsiębiorstwo Nvidia zaprezentowało plany przeniesienia części procesów generowania obrazu w tzw. „chmurę”.

Informację przedstawiono podczas zakończonej już konferencji dedykowanej rozwojowi technologii graficznych i technik interaktywnych - SIGGRAPH 2013, która odbyła się a amerykańskim mieście Anaheim.

Noszący nazwę CloudLight projekt zakłada przeniesienie na serwery odpowiedzialności za generowanie tzw. „oświetlenia rozproszonego” (po angielsku indirect lighting). Technologia ta przeznaczona będzie dla jeszcze niesprecyzowanych tytułów, w które zagramy w bliżej nieokreślonej przyszłości na platformach nowej generacji.



Przeniesienie części obliczeń i procesów w „chmurę” powoli kształtuje się na główną ścieżkę rozwoju komputerów i konsol. Przypomnijmy, że zarówno Xbox One, jak i PlayStation 4 będą mogły skorzystać z zewnętrznych serwerów do przeprowadzania niektórych operacji, co w ich przypadku zostanie wykorzystane do poprawy płynności działania gier. Firma Nvidia zapowiada jednak, że jej technologia zapewni poprawę jakości efektów, nie ich wydajności.

Źródło:
"Orlov" - GRY-OnLine


Klemens
2013-07-29 16:09:38