Norsca dla Total War: Warhammer II dopiero w maju 2018 roku; inne aktualizacje też z obsuwami

Rozwój serii Total War: Warhammer będzie bardziej problematyczny, niż pierwotnie zakładano i należy liczyć się z opóźnieniami.

Bezpośrednią przyczyną są błędy popełnione przy produkcji Norsci – ostatniego DLC wydanego do pierwszej części (rozdawanego za darmo osobom zamawiającym „dwójkę” przed premierą). Rozszerzenie pierwotnie miało być grywalne w ramach udostępnionej dla Total War: Warhammer II mega-kampanii Mortal Empires, parę tygodni po jej premierze. Tak się jednak nie stało. Teraz wiemy już, że fani będą musieli wykazać się sporą cierpliwością – Norscą pokierujemy w drugim TW: Warhammerze nie wcześniej niż w maju przyszłego roku. Obsuwy zaliczą też inne planowane dla tego tytułu dodatki i aktualizacje.

O przyczynach opóźnień w obszernym – i zaskakująco jak na tę branżę szczerym – wpisie na firmowym blogu opowiadają twórcy z Creative Assembly.

W kampanii Mortal Empires na pewno jest więcej ruchomych części niż pierwotnie zakładaliśmy. Mamy poczucie, że jest obecnie grywalna i sprawia przyjemność, choć nie w każdej sytuacji. Implementacja zawartości z Norsci, a także dostosowanie tej zawartości, by miała znaczenie w Mortal Empires, zajmują nam sporo czasu. Są też i prawdziwe bugi, ale możecie mieć pewność, że już się nimi zajmujemy. (…) Z pewnością nasz terminarz aktualizacji dla Total War: Warhammer II jest bardziej spóźniony niż byśmy chcieli (i zapewne Wy również) – pisze Rob Bartholomew, dyrektor marki.

Szerzej o obecnych problemach Total War: Warhammer II opowiada odpowiedzialny za grę dyrektor kreatywny, Mike Simpson.

W nieskompresowanej postaci, Warhammer II to około 112 GB danych, rozsianych po około 800 tys. plików. W każdym momencie w czasie rozwijane jest więcej niż 30 różnych gałęzi Total War i każda z nich wymaga swojej osobnej kopii tych 112 gigabajtów, by praca nad jednym aspektem gry w jednej gałęzi nie powodowała bugów w innej. (…) Sądziliśmy, że opanowaliśmy to łączenie do perfekcji. Łączenie jest proste, gdy rzeczy znajdujące się w jednej gałęzi nie zbiegają się z tymi, które zmieniły się w innej. Jest trudniej, gdy zmiany nachodzą na siebie nawzajem – najczęściej musisz interweniować i ręcznie wybierać tę opcję, która w danej sytuacji jest „właściwa”. Na ogół te połączenia robią się tym bardziej skomplikowane, im dłużej gałęzie nie miały ze sobą kontaktu i szansa na wystąpienie problemów wzrasta. Planowaliśmy wziąć gałąź Norsci z Warhammera I, wraz z szeregiem usprawnień w rozgrywce, i przenieść je do Warhammera II. Jako że zawartość z Norsci nie istniała w Warhammerze II, wszystko powinno było być proste, mimo że upłynęło dużo czasu. Był tylko jeden, maleńki problem z tym planem, który może byśmy odkryli, gdybyśmy przyjrzeli się temu uważniej: nie miał sensu – tłumaczy Simpson.

Przy pierwszej próbie integracji, konflikty w bazie danych wywołały istne – słowami Mike’a Simpsona – „tsunami bugów”. Kolejne próby były bardziej ostrożne, ale dalsze problemy z narzędziami i samym procesem pojawiały się praktycznie na każdym kroku. W efekcie twórcy zdecydowali się na jedyne wyjście dające gwarancję sukcesu i braku konfliktów w przyszłości: Norsca musi zostać od zera odtworzona w ramach Warhammera II. To jednak wymaga całych miesięcy pracy.

Opóźnienia związane z Norscą wpłyną negatywnie także na tempo produkcji innych aktualizacji planowanych dla Total War: Warhammer II – w tym pierwszego DLC z nową frakcją. Obecnie kalendarz prezentuje się następująco:

* grudzień (2017) – tzw. Reprisal Update (ang. odwet, akcja odwetowa) dla kampanii Mortal Empires. Ma zawierać zmiany wprowadzone dla legendarnych lordów i Chaosu w wydanej dla pierwszej części gry aktualizacji Foundation Update, a także dodatkowe zmiany w mega-kampanii. Creative Assembly przygotowuje również nowy, „wysoce eksperymentalny” tryb gry, o którym więcej dowiemy się niedługo.
* styczeń (2018) – pierwsza nowa rasa dla Total War: Warhammer II. Ma stanowić pełen charakteru i znaczenia dodatek zarówno do kampanii Vortex, jak i Mortal Empires. Wykorzystana w notce blogowej gra słów („not to seem too... cryptic…”) mocno sugeruje, że będą to nieumarli władcy Nehekhary – Tomb Kings.
* maj (2018) – Norsca, z pełnym zestawem jednostek, a także aktualizacjami dla różnorakich aspektów rozgrywki powiązanych z tą frakcją. Patch będzie zawierał również znane z pierwszej gry, wydane z okazji 30. urodzin Creative Assembly, Regiments of Renown.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2017-12-07 20:33:12