Nawołanie do bardziej realistycznego prezentowania kobiet w grach wideo

Czy Lara Croft mogłaby być grubsza?

W Ameryce od kilku lat trwa „batalia o dusze graczy”. Pewne środowiska podejmują rożnego rodzaju działania by gry były bardziej otwarte i różnorodne. środowiska często uznawane za feministyczne i socjalistyczne podejmują się krytyki obecnego stanu branży gier wideo. Zazwyczaj wywołuje to olbrzymie afery i kontrowersje. W tej walce pojawił się nowy zawodnik domagający się „bardziej realistycznego” przedstawiania kobiet w grach.

Strona Bulimia.com poświęcona walce z zaburzeniami odżywiania obrała sobie za cel ataku to w jaki sposób kobiety są reprezentowane w naszej ulubionej formie rozrywki. Na stronie pojawiły się przerobione wizerunki kilku popularnych przedstawicielek płci pięknej. Rikku, Sonya czy Lara Croft zostały przedstawione w wymiarach odpowiadających przeciętnym amerykankom. Z tego też powodu za pomocą programu Photoshop sprawiono, że kobiety są zdecydowanie większe.

Obok obrazków pojawiło się także swego rodzaju wezwanie do tego by zmienić dotychczasowy sposób przedstawiania kobiecego ciała w grach wideo. Należy porzucić ultra chude i zgrabne bohaterki na rzecz krąglejszych kształtów odpowiadających bardziej rzeczywistemu stanowi rzeczy.

Argumentem autorów ze strony internetowej jest to, że wraz z postępami graficznymi, gry stają się coraz bardziej realistyczne i dlatego też sposób w jaki przedstawiane jest kobiece ciało powinien być bardziej realistyczny.

Całość ma za zadanie zwrócić uwagę na to, ze wyidealizowane wizerunki kobiet z rożnych mediów, w tym i gier wideo prowadzą do zaburzeń odżywiania. Młode kobiety mają być podatne na tego typu sposób prezentacji płci pięknej co zaburza ich obraz rzeczywistości. To z kolei doprowadza do obsesji na punkcie własnego ciała i różnych zachowań wyniszczających organizm.

Przesłanie to wydaje się dość proste i użyto do jego przekazania interesującej formy. Patrząc na obrazki widać kolosalną różnicę pomiędzy tym jak kobiety wyglądają w grach a jak wyglądałyby gdyby zostały zachowane amerykańskie proporcje. Ma to pokazać jak bardzo odrealnione jest to co widzimy w grach.

Źródło:
"Danteveli" - Gameplay.pl


Klemens
2015-07-26 07:13:14