Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR

GAMR, pierwszy fundusz inwestycyjny ETF skupiający się na rynku gier wideo, opublikował ciekawą infografikę, prezentującą historię rozwoju elektronicznej rozgrywki.

Zebrano na niej kilka interesujących danych, związanych chociażby z liczbą graczy na świecie, sprzedażą poszczególnych konsol czy też rynkiem cyfrowej dystrybucji. Opublikowane informacje mają charakter poglądowy i niekoniecznie w 100% oddają stan faktyczny, ale mniej więcej pokazują, jak się ma branża gier wideo.

Przegląd najciekawszych informacji zacznijmy od liczby graczy z podziałem na poszczególne regiony. Ogółem na świecie jest ponad dwa miliardy osób interesujących się elektroniczną rozrywką. Aż połowa z nich pochodzi z Azji oraz Oceanii i Australii. Na drugim miejscu wylądowały Ameryki (407 milionów graczy), później Europa z 337 milionami, a na końcu Bliski Wschód i Afryka (301 milionów).

Coraz więcej z nas korzysta z dobrodziejstw cyfrowej dystrybucji, której obecna wartość szacowana jest na 61 miliardów dolarów, z czego 32 miliardy przypadają na rynek gier komputerowych, 25 miliardów na urządzenia mobilne, a 4 miliardy na konsole.

Cyfrowa dystrybucja na komputerach i urządzeniach mobilnych grami free-to-play stoi. Na infografice opublikowano przychody 10 najpopularniejszych produkcji 2015 roku na obie platformy sprzętowe. W przypadku komputerów przyniosły one 6,3 miliarda dolarów przychodu, z czego aż 70% wygenerowały darmowe produkcje z mikropłatnościami, a tylko 10% normalne, płatne tytuły. Z kolei na smartfonach i tabletach 10 najpopularniejszych gier odpowiada za 6,2 miliarda dolarów przychodu i wszystkie z nich to pozycje free-to-play.

Najwięcej pieniędzy na gry wydają posiadacze smartfonów i tabletów. Rynek ten rozrasta się w bardzo szybkim tempie, ale i granie na komputerach osobistych cały czas się rozwija. W przypadku gier na konsole stacjonarne i przenośne mowa jest o spadającym zainteresowaniu, choć proces ten przebiega powoli.

Naturalnie to nie wszystkie informacje opublikowane w raporcie – pozostałe szczegóły dotyczą chociażby graczy w USA czy też sprzedaży konsol, aczkolwiek w tym ostatnim przypadku należy uważać, gdyż dane pochodzą z serwisu VGChartz i nie są zbyt aktualne.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2017-01-17 17:18:44