NPD - cyfrowa dystrybucja w USA wciąż rośnie, klasyczna się kurczy

Zasięg cyfrowej dystrybucji w Stanach Zjednoczonych wciąż rośnie, poinformowała grupa NPD, zajmująca się badaniem rynku gier wideo.

Amerykanie w drugim kwartale 2012 roku wydali na treści dystrybuowane przez sieć ponad połowę pieniędzy, które przeznaczyli na wirtualną rozrywkę w ogóle.

Rynek gier wideo w USA, w okresie kwiecień-czerwiec 2012 roku, wart był 2,88 miliarda dolarów. Jeden miliard amerykanie wydali na klasyczne, sklepowe tytuły. 386 milionów dolarów przeznaczyli na kupno używanych tytułów i wypożyczanie. Jeżeli chodzi o treści dystrybuowane cyfrowo, to wartość ich sprzedaży w tym okresie wyniosła 1,47 miliarda dolarów.

Tendencję spadkową, jeżeli chodzi o dystrybucję fizyczną, łagodzi wzrost jaki odnotowała dystrybucja cyfrowa. Według grupy NPD, wartość treści udostępnianych sieciowo, zwiększyła się o 17%, w stosunku do analogicznego kwartału w zeszłym roku. Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku słowo „łagodzi”, bo ogólna konsumpcja związana z wirtualną rozrywką spadła kwartalnie o 16%. Głównym powodem jest załamanie się sprzedaży sklepowego software’u i sprzętu.

Na dodatek analitycy z firmy Cowen and Company przewidują, że rynek gier wideo sprzedawanych na tradycyjnych fizycznych nośnikach w USA, zmniejszy się w perspektywie całego 2012 roku o 26%.

Źródło:
"sathorn" - GRY-OnLine


Klemens
2012-08-12 20:28:27