Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek

Firma Microsoft opublikowała raport z wynikami finansowymi. W sprawozdaniu pojawiła się wyjątkowo interesująca informacja dotycząca gry Minecraft.

Okazuje się, że fani wygenerowali już ponad 350 mln dolarów przychodu sprzedając mody, dodatki oraz inne wirtualne elementy związane z tą produkcją.

Do tej pory gracze zakupili ponad miliard modyfikacji. Te imponujące liczby udało się wypracować w cztery lata, gdyż pozwalający na takie transakcje oficjalny sklepik (tzw. Rynek Minecrafta/Minecraft Marketplace) uruchomiono w kwietniu 2017 r. W rzeczywistości wyniki sprzedaży modów do tego tytułu są więc jeszcze wyższe, gdyż podane przez Microsoft liczby nie biorą pod uwagę nieoficjalnych projektów dystrybuowanych innymi kanałami.

Nie wiadomo dokładnie, ile z tych 350 mln dolarów przychodu powędrowało bezpośrednio do kieszeni twórców. Wiemy, że Microsoft wypłaca im ponad 50% z kwoty uzyskanej ze sprzedaży modyfikacji w sklepiku, ale na tym kończy się nasza wiedza w tej kwestii.

Gigant z Redmond jest bardzo zadowolony z tego, jak działa oficjalny sklep z modami do Minecrafta i chce, aby stał się on wzorem dla podobnych rozwiązań w innych grach. Zastosowano je już w Microsoft Flight Simulator, a w przyszłości pojawią się one również w kolejnych produkcjach firmy.

Warto dodać, że kwota 350 mln dolarów czyni z Minecrafta jedną z czołowych gier w ramach tzw. creator economy (czyli gospodarki twórców). Tego typu rozwiązania pozwalają użytkownikom zarabiać na treści tworzonej pod inne usługi. Najpowszechniejsze w tej kategorii są materiały wideo tworzone dla serwisów pokroju YouTube czy Twitch, ale coraz częściej możliwe staje się to również w grach. Największym sukcesem tego typu jest Roblox, którego deweloperzy tylko w zeszłym roku wypłacili kreatywnym fanom ponad 250 mln dolarów. O ten sam rynek zawalczyć chce również Core, które dwa tygodnie temu zadebiutowało we wczesnym dostępie.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2021-04-28 13:32:46