Minecraft – Notch wyjaśnia powody odejścia z Mojang; przewidywane zyski Microsoftu

Markus „Notch” Persson, twórca Minecrafta, szczegółowo wyjaśnił na swojej stronie internetowej powody i okoliczności jego odejścia ze studia Mojang, które sam założył.

Stwierdził on m.in. że nie uważa się za prawdziwego dewelopera, a jedynie za miłośnika gier, któremu tworzenie ich daje radość. Dodał także, że nie ma zamiaru zmieniać świata, a swoich dzieł nie buduje kierowany pragnieniem osiągnięcia wielkiego sukcesu. W związku z tym, że Minecraft okazał się ogromnym hitem, powstało studio Mojang. Sam Notch z rozwijania Minecrafta zrezygnował „względnie dawno temu”, natomiast piastowana przez niego funkcja była według niego bardziej honorowa, niż mająca właściwy cel. Najwidoczniej nie bez wpływu na jego decyzję okazała się reakcja fanów na zmianę przepisów EULA gry Minecraft, po którym na Notcha spadła ogromna masa „hejtu”, w dodatku niesłusznego według samego pokrzywdzonego. Doszedł on zatem do wniosku, że nie ma więzi ze swoimi fanami, a także że nie chce być odpowiedzialny za tak wielki projekt, jakim bezsprzecznie jest Minecraft. Notch nie rezygnuje jednak z dalszego tworzenia mniejszych produkcji. Swój post zakończył stwierdzeniem, że w tej sprawie „nie chodzi o pieniądze, ale o [jego] zdrowie psychiczne”.

Wykupienie studia Mojang przez firmę Microsoft wiązało się z wydatkiem rzędu 2,5 miliarda dolarów. Pojawiły się głosy, jakoby gigant z Redmond miał zamiar „wyjść na zero” jeszcze w tym roku fiskalnym, co nawet wobec popularności gry wydawać mogło się stwierdzeniem nieco na wyrost. Michael Pachter, analityk rynku gier wideo (a także sieci społecznościowych i elektroniki), wyjaśnił że w grę wchodzą tutaj ogólnie akceptowane zasady rachunkowości [ang. GAAP – Generally Accepted Accounting Principles]; Microsoft zatem więcej zarobi na marce Minecraft, niż straci z tytułu nieposiadania w/w kwoty 2,5 miliarda dolarów w banku, a dokładniej z generowanych przez nią odsetek. Trzeba także pamiętać, że zasoby finansowe Microsoftu w gotówce i krótkoterminowych inwestycjach pod koniec lipca wynosiły grubo ponad 85 miliardów dolarów.

Źródło:
"Meehovv" - GRY-OnLine


Klemens
2014-09-16 17:58:22