Minecraft wciąż bezkonkurencyjny – kontynuacji nie będzie

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że Minecraft jest jedną z najpopularniejszych marek w historii gier.

A nawet jeśli ktoś wciąż miał jakiekolwiek wątpliwości, to ostatnie doniesienia raczej nie pozastawiają na nie miejsca. Firma Microsoft doniosła, że sprzedano już 154 miliony kopii dzieła studia Mojang na wszystkich platformach. Tym samym gra jest drugim najlepiej sprzedającym się tytułem wszechczasów, wyprzedzając Grand Theft Auto V (95 milionów kopii), a ustępując jedynie Tetrisowi (170 milionów kopii; niektóre źródła mówią o 495 milionach, co ma wynikać z nagłego wzrostu pobrań mobilnych edycji gry). Trzeba przy tym pamiętać, że klasyczna gra logiczna ukazała się na 65 platformach w tak różnych wersjach, że mówienie o nich jako o jednej grze budzi pewne wątpliwości. Można więc wręcz uznać, że Minecraft jest najlepiej sprzedającą się grą wszechczasów. Tytuł jest też jednym z dwóch, który przekroczyły próg 100 milionów sprzedanych kopii, wciąż pozostający poza zasięgiem piątego Grand Theft Auto.

Być może ktoś powie, że samo to nie przekłada się na żywotność gry. Tyle tylko, że także społeczność graczy powiększyła się, i to nawet bardziej niż sprzedaż Minecrafta. O ile od stycznia 2018 roku zakupiono „tylko” dodatkowe 10 milionów egzemplarzy, o tyle liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła niemal o ćwiartkę, z 74 milionów do 91 milionów. Na razie nic więc nie zapowiada, by zwycięski pochód produkcji miał się ku końcowi.

W tym kontekście można by podejrzewać, że Microsoft zdecyduje się na dalsze rozwijanie marki, w tym stworzenie Minecrafta 2. O ile jednak pierwsza część poprzedniego zdania nie mija się z prawdą, o tyle w kwestii drugiej raczej nie ma na co liczyć. Helen Chiang, stojąca na czele zespołu rozwijającego markę, stwierdziła w rozmowie z Business Insider, że firma nie planuje tworzyć kontynuacji Minecrafta. Jak wytłumaczyła, nie ma sensu rozbijać społeczność gry przez wydawanie kolejnych odsłon, skoro można skutecznie rozwijać oryginał za pomocą aktualizacji. Oczywiście nie oznacza to rezygnacji z nowych gier sygnowanych logiem Minecraft – jedynie brak pełnoprawnej kontynuacji. Dość wspomnieć niedawną zapowiedź Minecraft: Dungeons, - przygodowej gry akcji ze z góry narzuconą fabułą. Innymi słowy, twórcy nie będą tworzyć kolejnych sandboksów, lecz wykorzystają uniwersum gry jako podstawę dla innych projektów.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2018-10-02 11:37:00