Minecraft w fazie beta - ze zmianami i wyższą ceną

Jeszcze dziś powinna odbyć się oficjalna premiera wersji beta Minecrafta – najpopularniejszej niezależnej gry 2010 roku.

Produkcja zaprojektowana przez Markusa „notch” Perssona będzie od tego momentu oferowana za wyższą cenę.

Gra, którą w tym momencie (stan na 18:20) możecie nabyć za 9,95 euro (ok. 40 złotych), w przeciągu kilku najbliższych godzin zdrożeje dokładnie o 5 euro (do 14,95 euro, czyli ok. 60 złotych). O tym, kiedy się to stanie, zostaniemy poinformowani za sprawą oficjalnego Twittera notcha.

Aktywacja bety pociągnie za sobą nie tylko wzrost ceny. Jej przyszli nabywcy nie będą mogli bowiem skorzystać ze specjalnej promocji, zapewniającej darmowy dostęp do pełnej wersji Minecrafta.

Dotychczasowi nabywcy Minecrafta w wersji alfa będą mogli cieszyć się ze wszystkich nowości, jakie zostaną wprowadzone wraz z betą, bez konieczności wnoszenia dodatkowych opłat. Obok zmian i usunięcia niedoróbek, jej premiera będzie się wiązać z rozgrywką poprawioną pod kątem stabilności. Dzięki nowym funkcjom Minecraft oferować będzie również szersze wsparcie dla różnego rodzaju modyfikacji. Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnym blogu notcha.

Wszyscy spodziewali się, że debiut bety odbędzie się nieco wcześniej. Z przyczyn niezależnych od notcha – m.in. opóźnienia w funkcjonowaniu szwedzkiej komunikacji miejskiej – autor zabrał się za wprowadzanie zmian z niewielkim opóźnieniem. Robi to jednak regularnie i bez większych trudności.

Premiera bety pociągnie za sobą także przeorganizowanie serwisu internetowego, tak aby wszelkie podstrony odnosiły się właśnie do niej, a nie kończącej się właśnie alfy. Niektóre nowości zostały już naniesione, aczkolwiek ta najważniejsza, czyli wprowadzenie do sprzedaży wersji beta, w dalszym ciągu pozostają nieaktywne.

Minecraft to jeden z największych fenomenów tego roku. Grę, która w przeciwieństwie do najnowszych trendów nie stara się kreować nowej jakości w sferze oprawy audiowizualnej i nie może się pochwalić zakrojoną na szeroką skalę, profesjonalną kampanią reklamową, nabyło do tej pory ponad 845 tysięcy osób. Gra przyniosła twórcy wiele milionów dolarów przychodu, a graczom wiele godzin wspaniałej rozgrywki. Coraz częściej można przeczytać w Sieci, że Minecraft to gra, która „była tworzona z wielkim uczuciem”. Nietrudno zgodzić się z tym stwierdzeniem.

Źródło:
Piotr "Jiker" Doroń - GRY-OnLine


Klemens
2010-12-20 22:08:41