Minecraft: Dungeons największym debiutem maja

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki rynku gier za ubiegły miesiąc.

Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że największą cyfrową premierą maja był Minecraft: Dungeons, który przyciągnął 1,8 mln graczy. Jednak model biznesowy produkcji mocno ograniczył jej przychody, powodując, że nie znalazła się nawet w pierwszej dziesiątce najlepiej zarabiających tytułów na PC, a na konsolach zajęła raptem dziewiąte miejsce.

Powody stosunkowo skromnych przychodów ze sprzedaży Minecraft: Dungeons są dwa. Pierwszym jest niska cena (gra sprzedawana jest za 19,99 dolarów), a drugim fakt, że wielu użytkowników pecetów i Xboksa One otrzymało dostęp do tej produkcji w ramach abonamentu Xbox Game Pass. Ta usługa jest jednak jednym z priorytetów dla Microsoftu, więc firma raczej nie ma powodów do narzekań.

Przypomnijmy, że Minecraft: Dungeons zadebiutował 26 maja tego roku, równocześnie na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch.

W raporcie Superdata znalazło się również wiele innych ciekawych informacji o wynikach dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za ubiegły miesiąc. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 10,2 mld dolarów.

Promocja serwisu Epic Games Store pozwalająca za darmo zdobyć pełną wersję Grand Theft Auto 5 okazała się strzałem w dziesiątkę. Dzięki niej liczba grających na PC w GTA 5 i Grand Theft Auto Online w maju zwiększyła się o 245% w porównaniu z kwietniem, a przychody wzrosły ponad dwukrotnie, głównie w ramach mikropłatności. Co jednak ciekawe, mimo to w ubiegłym miesiącu gracze konsolowi zasilili konta twórców czterokrotnie większą kwotą niż pecetowi.

Podobnym sukcesem okazało się rozdawanie za darmo w Epic Games Store pełnej wersji Sid Meier's Civilization VI. Dzięki temu w maju liczba grających wzrosła o 477% w porównaniu z kwietniem. Z kolei przychody z wersji PC zwiększyły się o 52%, w czym pomogło wypuszczenie nowej płatnej zawartości, w tym przepustki New Frontier Pass, która okazała się dużym sukcesem sprzedażowym.

Warto także zwrócić uwagę na 9-procentowy spadek przychodów Counter-Strike: Global Offensive. Analitycy uważają, że głównym powodem tego były zakrojone na szeroką skalę testy wersji beta konkurencyjnego Valorant.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2020-06-23 12:19:38