Millennia to odpowiedź Paradoxu na Cywilizację; zobacz pierwsze materiały z gry
Firma Paradox Interactive zapowiedziała Millennia, strategię 4X, w której gracze poprowadzą swoją nację ku świetności. Pierwszy zwiastun gry, zaprezentowany po długim odliczaniu, możecie obejrzeć poniżej.Plotki o produkcji krążyły od dłuższego czasu. Za projekt odpowiada studio C Prompt Games, przy czym nie potwierdzono, czy – tak jak twierdzono w jednym z przecieków – inspiracją dla twórców była gra planszowa o tym samym tytule.
Jakikolwiek by nie był rzekomy wzór, podstawowe założenia gry nie odbiegają od tego, co znamy z Cywilizacji lub Humankind. Przez 10 tysięcy lat będziemy rozwijać wybraną nację, poszerzając swoje terytorium, wynajdując technologię i prowadząc do boju armie. Rozgrywka zostanie podzielona na dziesięć epok, przy czym zwycięstwo będzie można osiągnąć bez przechodzenia do ostatniej z nich (tak, warunków zwycięstwa znajdzie się kilka, przy czym o wybraniu ich zadecyduje dominujące mocarstwo).
Tak jak w „Civce”, awans do kolejnych epok w Millenia będzie wymagał spełnienia określonych warunków, a po przejściu do nowszych czasów pojawią się niedostępne wcześniej jednostki, technologie oraz „zasady”. Trzeba przy tym uważać, bo przejście do niektórych może zaowocować „kryzysem”. Ten może być dla świata fatalny w skutkach… aczkolwiek będzie to też szansa na wybicie dla sprytnych władców.
Grę urozmaicą również wydarzenia losowe – jako przykład podano natrafienie na ogromne starożytne budowle, które będzie można złupić lub zbadać w ramach ekspedycji.
Ponadto najpewniej co dwie epoki (łącznie cztery razy) gracz stanie przed wyborem ducha narodu (national spirit). W praktyce oznacza to bonusy do jednej z dziedzin, czy to wojska albo dyplomacji, czy też inżynierii lub eksploracji.
Są też wzmianki na temat specjalizacji regionów, zaopatrywania wojsk, przemiany podstawowych surowców w bardziej wartościowe produkty itp.
Na razie o grze trudno powiedzieć coś więcej. Możemy jedynie mieć nadzieję, że tytuł wypadnie nie gorzej niż inny niedoszły rywal Sid Meier’s Civilization – Humankind. Dzieło zespołu Amplitude Studios wciąż ma sporo graczy, ale daleko mu do popularności szóstej Cywilizacji.
Czy doświadczenie Paradoxu ze strategiami wystarczy, by debiut studia C Prompt Games (mającego w swoich szeregach weteranów odpowiedzialnych za powstanie System Shocka i Age of Empires) zagroził kultowi otaczającemu serię Firaxis Games? Przekonamy się na premierę Millennia zaplanowaną na 2024 rok.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine 2023-09-21 20:18:22