Millennia otrzymała „zerową” aktualizację. Twórcy strategii a la Civ 6 rozwiewają obawy co do DLC

Millennia otrzymała „aktualizację 0”, która wprowadza liczne poprawki balansu, rozgrywki oraz warstwy technicznej gry.

Ian Fische, szef C Prompt Games, w obszernym wpisie opublikowanym na Steamie oraz oficjalnej stronie Paradoxu omówił plany rozwoju gry, w tym zapowiedź wydania „mapy drogowej”. Ta uwzględni największe nowości zmierzające do Millennii, aczkolwiek poza nimi twórcy planują udostępnienie pomniejszych „przedmiotów” w ramach przyszłych aktualizacji lub DLC.

Deweloper wyjaśnił też pewną kwestię: Millennia otrzyma kolejne mechaniki wraz z debiutem DLC, ale te nowości będą pojawiały się jako część darmowych aktualizacji dla podstawowej wersji gry. Dodatki co najwyżej wprowadzą więcej elementów powiązanych z tymi systemami.

Wspomniano także o poprawkach planowanych na najbliższą przyszłość. Do gry trafi m.in. opcja samodzielnego usuwania wasali oraz możliwość dostosowania widoku na ekranie podglądu walki (Combat Viewer).

Co się tyczy zmian z „zerowej” aktualizacji, najwięcej miejsca zajmuje lista poprawionych błędów. Część z nich to drobiazgi pokroju literówek w interfejsie gry, ale usunięto też poważniejsze usterki, w tym bug powodujący nieprawidłowe wyliczanie wartości dla „Potrzeb” (Needs) miast oraz problem ze blokowaniem jednej z technologii po odkryciu Wylesienia (Deforestation) przez gracza sterowanego przez sztuczną inteligencję.

W kwestii balansu twórcy zwiększyli koszt przyspieszenia produkcji (o 20%), zmienili koszt Utrzymania (Upkeep) dla jednostek oraz zwiększyli go dla najemników i szeregowców.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine


Klemens
2024-04-04 14:06:38