Microsoft: Gry dla hardcore'owych graczy sprzedają się same

Reprezentujący firmę Microsoft David Dennis stwierdził, że gry skierowane dla graczy hardcore'owych dużo łatwiej jest sprzedać niż te przeznaczone dla graczy casualowych.

„Rdzeń społeczności graczy zawsze będzie kupować gry, nie musimy się więc skupiać na ich marketingu, czy raczej - musimy, ale nie aż tak mocno. Takie gry w zasadzie sprzedają się same, ponieważ są tak intensywnymi i wciągającymi produktami, że gracze hardcore'owi na pewno będą je kupować, wręcz nieproporcjonalnie częściej w wersjach dla Xboksa 360”.

Dennis powiedział, że jest to element strategii firmy, która jest prowadzona od dłuższego czasu - najpierw zacząć z rdzeniem graczy aby przykuć ich uwagę, dopiero później poszerzać bazę klientów przez dodanie więcej opcji społecznościowych oraz rozgrywki skierowanej dla graczy casualowych, czym ma się zająć nadchodzący Natal.

„[...] Zastanawialiśmy się już nad przeskoczeniem progu gier dla graczy hardcore'owych i ściągnięciu nowej bazy klientów do naszej platformy. W zeszłym roku prowadziliśmy kampanie reklamowe skupiające się na usłudze Netflix, na grze Rock Band i na różnych innych rzeczach przeznaczonych dla graczy casualowych. Myślę jednak, że jeśli chodzi o Natal i rodzaje rozgrywek na jakie pozwoli, powinien świetnie sobie poradzić u graczy po obu stronach”.

Źródło:
Michał "Xtense" Stopa - Imperium Gier


Klemens
2009-12-17 18:41:49