Maj w USA – sukces State of Decay 2 i zwycięski pochód PlayStation 4

W Sieci pojawił się raport dotyczący wyników amerykańskiego rynku gier w maju 2018 roku.

Wynika z niego, że w porównaniu z piątym miesiącem ubiegłego roku tamtejsza branża gier wideo odnotowała trzynastoprocentowy wzrost przychodów; Amerykanie wydali na konsole, nieużywane egzemplarze gier oraz akcesoria 685 milionów dolarów (dla porównania – rok wcześniej uszczuplili swoje portfele o 607 milionów dolarów).

Warto przy tym pamiętać, że dane opublikowane przez NPD Group nie oddają w pełni obrazu aktualnej kondycji branży; informacje na temat dystrybucji cyfrowej pozyskiwane przez tę firmę wciąż nie są kompletne, a poza tym analitycy nie biorą pod uwagę handlu grami pudełkowymi w tak zwanym „drugim obiegu”.

State of Decay 2 to najlepiej sprzedająca się gra kwietnia, nawet pomimo tego, że w dniu premiery została udostępniona za darmo abonentom Xbox Game Pass; wygląda więc na to, że wzięcie ekipy Undead Labs pod skrzydła Microsoft Studios było dobrym ruchem ze strony giganta z Redmond.

Ciekawostką jest fakt, że w porównaniu z majem ubiegłego roku (kiedy to zadebiutowało Injustice 2, które „rozbiło bank”) sprzedaż nowych gier wideo w Stanach Zjednoczonych zaliczyła czteroprocentowy spadek, generując 274 miliony dolarów (w porównaniu z 285 milionami dolarów z maja 2017 roku).

Warto zauważyć, że przygotowując listę nie uwzględniono sprzedaży w dystrybucji cyfrowej takich tytułów, jak Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Hyrule Warriors: Definitive Edition, Mario Kart 8, Super Mario Odyssey oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild. W przypadku gier FIFA 18 oraz Overwatch nie brano pod uwagę dystrybucji cyfrowej na komputerach osobistych.

Dzięki sukcesowi Detroit: Become Human i świetnej sprzedaży God of War Sony po raz kolejny zostało największym wydawcą miesiąca. Firma Ubisoft natomiast wciąż dzierży miano tegorocznego lidera. Ciekawostką jest fakt, że sprzedaż gier na Nintendo Switch zanotowała aż dziewięćdziesięcioprocentowy wzrost w porównaniu z majem 2017 roku; tym samym maj bieżącego roku był dla giganta z Kioto najlepszym pod względem przychodów z oprogramowania od 2011 roku, kiedy to na sklepowych półkach rządziło Wii.

W maju 2018 roku sprzedaż konsol wygenerowała 186 milionów dolarów, co stanowi dwudziestosześcioprocentowy wzrost względem piątego miesiąca ubiegłego roku (kiedy to konsolom udało się zarobić 147 milionów dolarów). Najpopularniejszą konsolą pozostaje PlayStation 4 – mowa tak o majowej, jak i o całorocznej sprzedaży.

Dobrze radzą sobie również akcesoria, które odnotowały trzydziestoprocentowy wzrost względem maja 2017 roku, z rezultatem 225 milionów dolarów (podczas gdy dwanaście miesięcy wcześniej zarobiły 174 miliony dolarów). W porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku, słuchawki zaliczyły osiemdziesięciotrzyprocentowy wzrost sprzedaży; dobrze poradziły sobie również pady (z których najpopularniejszym pozostaje w tym miesiącu DualShock 4 w kolorze czarnym), które sprzedawały się o szesnaście procent lepiej niż w piątym miesiącu ubiegłego roku.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2018-06-21 19:00:37