Mafia III – wysyp nowych informacji

Przy okazji publikacji nowego trailera w Sieci pojawiło się mnóstwo świeżych informacji o grze Mafia III.

Oto, co zostało ujawnione:

* główne misje fabularne, polegające zwykle na likwidacji jakiegoś mafijnego bossa, który zalazł Lincolnowi (głównemu bohaterowi) za skórę, składają się z wielu pojedynczych celów i mają dość otwartą strukturę, przywodząc odrobinę na myśl Hitmana. Gracz sam decyduje, czy np. urządzi krwawą łaźnię – choć trzeba pamiętać, że kierowana postać to nie Rambo – czy przekradnie się do bazy wroga lub użyje jakiegoś podstępu. Dostępne są też dodatkowe wytyczne, których realizacja może ułatwić Lincolnowi odniesienie ostatecznego sukcesu. Wolność wyboru dotyczy też wydarzeń fabularnych rozgrywających się w trakcie misji (np. gracz może zadecydować, czy uratuje życie ludziom, których gangsterzy zamierzają zabić w pokoju obok, czy zignoruje ich, skupiając się na swoim zadaniu);
* obszar Nowego Bordeaux (wzorowanego na Nowym Orleanie miasta, w którym toczy się akcja gry) został podzielony na dziewięć zróżnicowanych i wyrazistych dzielnic, m.in. przedmieścia, strefę przemysłową, slumsy, dzielnicę portową i tereny bagienne (Bayou). Z każdym obszarem wiążą się też odrębne misje i inne rodzaje działalności przestępczej, z której gracz może czerpać zyski, gdy roztoczy nad nią swoje wpływy, wykonawszy serię odpowiednich zadań i osłabiwszy bossów lokalnego mafijnego półświatka;
* dzielnice zostały podzielone na mniejsze strefy, a w każdej z nich Lincoln może założyć siatkę podsłuchów. Pozwala ona korzystać ze zdolności Intel Vision, która służy do lokalizowania przeciwników przebywających w okolicy (czyt. dostrzegania ich przez ściany), oznaczania postaci będących celami misji oraz podsłuchiwania rozmów, ujawniających dodatkowe informacje ułatwiające realizowanie zadań. Żeby założyć podsłuchy, trzeba przedostać się do głównej skrzynki telefonicznej w danej strefie (nierzadko strzeżonej przez wrogów) i podpiąć się do niej, radząc sobie z małym wyzwaniem logicznym;
* po przesłuchaniu przeciwników Lincoln może albo zwyczajnie ich zabijać, albo zmuszać do współpracy z którymś z głównych wspólników bohatera (Vitem, Cassandrą lub Burkem). Decydując się na to drugie, gwarantujemy sobie dopływ dodatkowych zasobów;
* wbrew obawom, które mogły rodzić pokazane dotąd urywki rozgrywki, model jazdy samochodami jest dość realistyczny i wymagający – tak jak w poprzednich Mafiach. Zapanowanie nad potężnym muscle carem wymaga trochę nauki;
* gracz nie jeździ samochodem, który akurat udało mu się zwędzić z ulicy – ma swoje własne auta, odblokowywane wraz z postępami w rozgrywce, i może „przywoływać” je w dowolne miejsce, gdy porusza się na piechotę. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wysadzić kierowcę z przejeżdżającego obok wozu i nim pokierować, ale takiego pojazdu nie można zachować;
* głównym misjom fabularnym towarzyszy retrospektywna narracja z sali sądowej, na której o poczynaniach Lincolna Claya opowiada Jon Donovan (współpracujący wcześniej z bohaterem agent CIA). Zostało to zrealizowane w formie przypominającej film dokumentalny;
* Mafia III zawiera bogatą i zróżnicowaną, licencjonowaną ścieżkę dźwiękową, która ma jak najwierniej oddawać trendy w amerykańskiej muzyce z końcówki lat 60. XX wieku (np. The Rolling Stones, The Animals, Sam Cooke).

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2016-04-20 19:50:11