Mafia III debiutuje na rynku; problemy techniczne wersji PC

Po kilku latach spekulacji i ponad rok po oficjalnej zapowiedzi doczekaliśmy się premiery gry Mafia III – kolejnej odsłony kultowej gangsterskiej serii. Tytuł debiutuje dzisiaj na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4, zabierając nas do fikcyjnego miasta New Bordeaux, gdzie jako weteran wojny wietnamskiej Lincoln Clay podążamy ścieżką zemsty.

Po drodze rozprawiamy się z kolejnymi placówkami konkurencyjnej mafii przy wsparciu trójki innych bossów podziemia, w tym znanego z dwójki Vito Scaletty.

Mafia III stawia na świat o otwartej strukturze, wciąż jednak kładąc spory nacisk na fabułę i gangsterski klimat.

Gra dostępna jest w polskiej wersji językowej (napisy) w trzech wersjach: zwykłej, Deluxe (uwzględniającej przepustkę sezonową na dwa DLC) oraz Kolekcjonerskiej (zawierającej m.in. season pass, ścieżkę dźwiękową na płycie winylowej, album z ilustracjami, kolekcjonerskie grafiki oraz garść zawartości cyfrowej).

Niestety, wydawca gry – firma 2K – nie udostępnił kopii recenzenckich przed premierą, w związku z czym żaden z ważniejszych serwisów nie opublikował choćby wstępnej oceny. Pozostają więc recenzje użytkowników (w tym na platformie Steam), te zaś w przypadku wersji PC trudno uznać za zadowalające. Co prawda, nie brakuje pochwał pod adresem fabuły, klimatu oraz muzyki, jednak przesłaniają je narzekania na aspekty techniczne. Nie dość bowiem, że graficznie trzecia Mafia pozostawia wiele do życzenia (niska jakość tekstur, różnorakie błędy, np. obiekty pojawiające się znikąd), to jeszcze twórcy zablokowali liczbę klatek animacji wyświetlanych na sekundę na zaledwie 30. Dochodzą do tego utyskiwania na sporadyczne zamykanie się gry oraz nieco rzadsze na bugi i nie najlepsze sterowanie przy użyciu myszki i klawiatury.

Wypada zaznaczyć, że najwyraźniej wynika to nie tyle ze zwykłego przeoczenia czy pójścia po linii najmniejszego oporu, co z braku czasu. Wskazuje na to wiadomość opublikowana na oficjalnej stronie gry, w której twórcy zaznaczają, że dotychczas ich celem było „zapewnienie płynnego działania Mafii III na wszystkich platformach” i pracują już nad aktualizacją mającą rozwiązać największe bolączki pecetowego wydania. Nieco później zespół poinformował o stworzeniu działającej wersji łatki, dodającej opcje wyświetlania grafiki w 60 i więcej fps-ach, jak również wprowadzającej inne usprawnienia. Obecnie aktualizacja jest testowana i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ukaże się jeszcze w ten weekend.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2016-10-07 12:13:43