MaK, czyli sandboksowa mieszanka Minecrafta i Super Mario Galaxy

Minecraft rozpętał modę na sandboksy, których integralną częścią jest budowanie przez graczy własnych obiektów.

Podobną tematykę wybrali twórcy gry MaK, chociaż jednocześnie podeszli do niej w znacznie odmienny sposób, wzbogacając zabawę silnikiem fizycznym i elementami zaczerpniętymi z serii Super Mario Galaxy.

Akcja MaK toczy się w na dziesiątkach małych asteroidów dryfujących w kosmosie. Miejsce to ma być dla gracza wielkim sandboksowym placem zabaw. Rządzić nim będzie silnik fizyczny, w którym każda duża powierzchnia wygeneruje własną grawitację, przez co słowa takie jak „góra” i „dół” będą jedynie relatywnymi pojęciami, kształtowanymi wyłącznie przez to, gdzie akurat nasza postać się znajdzie. Jednocześnie wszystkie elementy wirtualnego świata mają wpływać na siebie nawzajem, kręcić się wokół własnych orbit i wpadać w studnie grawitacyjne większych obiektów.



Sercem rozgrywki będzie budowanie własnych obiektów. Do tego celu wykorzystamy kilka typów klocków, z których każdy posiadać ma własne cechy fizyczne. Autorzy nie zamierzają ograniczać kreatywności graczy i pozwolą na skonstruowanie prawie wszystkiego, od prostych przedmiotów i środków transportu, aż po olbrzymie pułapki i budynki. Jednocześnie postacie graczy wyposażone zostaną w pistolet wystrzeliwujący elastyczną linki z hakiem. Gadżet ten posłuży do przeciągania przedmiotów na dalekie dystanse. Każda lina będzie jednocześnie dobrym przewodnikiem, więc za jej pomocą możliwe ma być transmitowanie energii i sygnałów. W razie potrzeby urządzenie sprawdzi się też jako broń. Świat gry zamieszkiwać ma masa agresywnych stworzeń, więc istotną rolę odegra wymyślanie sposobów walki z nimi.

MaK umożliwi zarówno samotną zabawę, jak i rozgrywki wieloosobowe. Autorzy szykują obszerny zestaw różnorodnych trybów rywalizacji i kooperacyjnych. Nie zabraknie tradycyjnego deatchmatcha, ale pojawią się również wyzwania wymagające sporych talentów budowniczych. Natomiast tryb solo otrzyma własną kampanię z rozbudowanym wątkiem fabularnym, która jednocześnie będzie w dużym stopniu nieliniowa.

Autorzy mają obecnie w planach jedynie wersję pecetową. Gra wciąż znajduje się na wczesnym etapie produkcji i jej premiera nastąpi dopiero w przyszłym roku.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2012-10-06 22:52:34