Loot & Legends - mobilna wersja przebojowego Card Hunter trafiła na tablety

Po ponad roku intensywnych prac studio Blue Manchu wreszcie wypuściło na rynek mobilny grę Loot & Legends, czyli konwersję jednej z najlepszych przeglądarkowych produkcji w historii.

Większość naszych czytelników zapewne nie kojarzy tego tytułu, ale powód tego jest prosty – pierwowzór funkcjonuje bowiem jako Card Hunter.

Loot & Legends na razie dostępny jest wyłącznie w wersji na iOS. Autorzy wczoraj potwierdzili jednak, że trwają prace również nad wydaniem na Androida, ale obecnie nie wiadomo, kiedy możemy się go spodziewać.

Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami, ale to jedna z jego najlepszych i najbardziej przyjaznych graczom realizacji tego systemu na rynku. Przeglądarkowy pierwowzór był jedną z gier, które udowodniły, że free-to-play nie musi oznaczać dojenia gracza. Zamiast tego autorzy opracowali projekt, w który wyśmienicie można się bawić bez wydawania ani grosza. Wszystko da się osiągnąć poprzez rozgrywkę i nie wymaga to wcale szalonego grindowania. Ponadto mikropłatności nie odgrywają jakiejkolwiek roli w trybie PvP, gdyż podczas starć wszyscy gracze dowodzą maksymalnie rozwiniętymi postaciami.

Akcja Loot & Legends toczy się w standardowej krainie fantasy, a zabawa sprowadza się głównie do eksplorowania lochów i walki z potworami. Zrealizowane to zostało w formie turowej strategii wzbogaconej elementami zaczerpniętymi z planszówek i karcianek. Zasady rządzące rozgrywką są proste do opanowania, ale oferują dużą głębie, a wszystkie elementy gry zostały wyśmienicie zbalansowane. Tak wysoka jakość mechaniki nie dziwi, gdyż opracował Richard Garfield, czyli ojciec szalenie popularnej karcianki Magic: The Gathering. System bitewny rozgrywany jest w turach na pokrytych siatką kwadratów mapach. Podczas starć dowodzimy kilkuosobową drużyną poszukiwaczy przygód i każdą akcję, poczynając od ruchu, poprzez atak, blok czy aktywację umiejętność specjalnej, wykonujemy zagrywając karty losowane z talii. Rozgrywkę wzbogacają elementy RPG. Z czasem bohaterowie zyskują punkty doświadczenia i awansują na kolejne poziomy, co zapewnia im dodatkowe punkty życia i więcej slotów na karty.

Całość zaprojektowano tak, aby udawała sesje gier fabularnych, rozgrywane przy stole przy użyciu papierowych map i figurek. Zapewnia to grafice unikalną stylistykę, która znacząco uatrakcyjnia zabawę.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2015-08-09 15:11:58