Lithic – zapowiedziano miks RTS i cRPG w prehistorycznych realiach

Kilkuosobowe niezależne studio Flintlock Games, którego siedziba mieści się w brytyjskim North Yorkshire, zapowiedziało swój pierwszy projekt.

Będzie to Lithic – god game łączące elementy strategii czasu rzeczywistego (RTS) i gry fabularnej (cRPG), osadzone w stosunkowo oryginalnych realiach fantasy. Trafimy do magicznej krainy, której mieszkańcy są jeszcze w epoce kamienia łupanego (stąd tytuł produkcji), żyjąc na łonie natury w małych plemionach. Obejmiemy kontrolę nad jedną z takich społeczności i poprowadzimy ją przez kolejne etapy rozwoju technologicznego i cywilizacyjnego, kończąc mniej więcej na poziomie rewolucji neolitycznej. Omawiana pozycja powstaje z myślą o komputerach osobistych (Windows), a jej premiera nastąpi przypuszczalnie nie wcześniej niż pod koniec 2015 roku.

Uniwersum gry zostało ukształtowane w dużej mierze przez jaszczuropodobną rasę Ix, która dawno temu osiągnęła wysoki stopień rozwoju, zapoczątkowując kulturę, ekspansję na dużą skalę i praktyki religijne, a do tego wszystkiego okiełznała magię. W końcu użyli ostatniego z wymienionych, by odprawić rytuał mający na celu ściągnięcie czczonych przez nich bogów – Kreatorów (ang. Creators) – na ziemię. Zamierzony rezultat udało się osiągnąć, jednak skutkiem ubocznym było wybicie praktycznie całej populacji rasy Ix. Akcja Lithic rozpoczyna się niedługo po tym wydarzeniu – kiedy dotychczasowa potęga odchodzi w niepamięć, a pozostałe ludy mają w końcu szansę wyjść z cienia i wkroczyć na drogę postępu.

Gracz wciela się w postać takiego półboskiego Kreatora, który został osłabiony i uwięziony w ciele zwykłego mieszkańca tego świata. Jego celem będzie poprowadzenie plemienia, z jakim przyszło mu koegzystować, do poziomu rozwoju umożliwiającego wzięcie udziału w rytuale, który przywróci bohatera do jego pierwotnej, eterycznej postaci. Do wyboru będą cztery zróżnicowane rasy. Każdy członek ludu będzie autonomiczną jednostką, kierującą się indywidualnymi potrzebami oraz posiadającą własne drzewko rozwoju umiejętności.

Protagoniście przyjdzie znaleźć sposób na podzielenie się z podopiecznymi swoją wiedzą – co nie okaże się proste, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z kulturą oralną, której brakuje jeszcze tysięcy lat rozwoju do wynalezienia pisma. Do wchodzenia w interakcje z „prymitywami” i skłaniania ich do wykonywania określonych czynności posłużą nam Punkty Ducha (ang. Spirit Points) – specyficzny zasób uzyskiwany dzięki oddawaniu czci duchowi Kreatora przez członków kierowanego plemienia. Dlatego też bohater będzie musiał również strzec podopiecznych przez licznymi niebezpieczeństawmi (zwłaszcza zwierzętami), jakie czają się w dziewiczym świecie, nie poddanym jeszcze antropopresji.

Lithic zaoferuje zarówno kampanię fabularną, jak i tryb sandboksowy (multiplayer na tę chwilę nie jest planowany). W tym drugim przypadku zabawę urozmaici fakt, że za każdym razem świat zostanie wygenerowany losowo. Grę napędza silnik Unity – trzeba uczciwie przyznać, że grafika nie prezentuje się zbyt okazale (zwłaszcza tekstury i animacje), jednak należy mieć na uwadze, że udostępnione materiały pochodzą z wczesnej wersji alfa, zatem do premiery jeszcze wiele może się zmienić.

Obecnie studio Flintlock Games przygotowuje się do rozpoczęcia walki o zielone światło w usłudze Steam Greenlight, które pozwoliłoby mu w przyszłości wydać Lithic przez platformę dystrybucji cyfrowej firmy Valve Software. Niemniej, zanim do dojdzie do debiutu, otrzymamy sposobność do wypróbowania omawianej produkcji we wczesnym dostępie (Steam Early Access) – według planów ma to nastąpić w bliżej niesprecyzowanym okresie przyszłego roku.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2014-08-22 16:48:14