Life By You nie pójdzie śladem The Sims. Fani będą mogli zarabiać na modach bez przeszkód

Nie wszyscy producenci gier patrzą przychylnym okiem na fanowskie modyfikacje – zwłaszcza te, których twórcy próbują na nich zarobić. Jednakże firma Paradox Interactive nie ma nic przeciwko temu, by moderzy monetyzowali swoje dzieła w dowolny sposób – i nie będą winni wydawcy ani grosza.

Przynajmniej takie stanowisko zajmuje Rod Humble, dyrektor kreatywny nadchodzącego symulatora życia Life By You. W wywiadzie dla serwisu PC Gamer zapewnił, że studio Paradox Tectonic daje wolną rękę w sprawie „monetyzacji” zawartości tworzonej przez fanów: tak modów, jak i filmików lub transmisji. Ta gra to bowiem raczej „instrument muzyczny”, na którym gracze mogą zagrać co tylko im się podoba.

Jeśli tworzysz serię na YouTube z Life By You, chcę, żebyś wiedział: monetyzuj, ile chcesz. Nie jesteś nam winien ani grosza – po prostu zrób to. Podobnie: jeśli tworzysz modyfikację i jest ona pobierana przez miliony osób, a ty myślisz: „Właściwie to zamierzam przenieść mój mod na własną stronę internetową i zacznę na nim zarabiać” – być może na Patreonie, jak robi to cała masa modderów – chcę, aby ci twórcy wiedzieli, ze mówimy: śmiało. Nie potrzebujecie naszej zgody.

Postawa Humble’a kontrastuje (być może celowo) z polityką twórców serii The Sims (nad którą zresztą twórca kiedyś sprawował pieczę). Najsławniejsza marka symulatorów życia ściśle reguluje korzystanie z modyfikacji, a jedna z pierwszych zasad stwierdza:

Modyfikacje muszą być niekomercyjne i rozpowszechniane bezpłatnie. Modyfikacje nie mogą być sprzedawane, licencjonowane ani wypożyczane za opłatą, ani też nie mogą zawierać funkcji, które wspierałyby transakcje pieniężne jakiegokolwiek rodzaju.

Ponadto Humble zdaje się odnosić do obaw, jakie gracze mają co do strony Paradox Mods. Zwłaszcza po sytuacji z Cities: Skylines 2, które nie oferuje wsparcia warsztatu Steam, ku irytacji fanów. Czyżby Life By You nie poszło śladem tamtej produkcji? Humble stwierdził, że studio „nie zamierza nikogo zmuszać do czegokolwiek”, co może potwierdzać te spekulacje.

To nie jedyna zaskakująca informacja. Humble podkreślił, jak wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że „casualowe” symulatory życia to „najbardziej rozbudowane RPG-i, jakie kiedykolwiek napisano”.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine


Klemens
2024-04-19 08:19:58