Liczba kont na Steamie dobiła do miliarda

Platforma Steam, która została uruchomiona we wrześniu 2003 roku, po ponad 15 latach istnienia doczekała się miliardowego konta użytkownika.

Jak informuje strona Steam ID Finder, użytkownik amusedsilentdragonfly, który zarejestrował się 28 kwietnia, otrzymał steamID3 o wartości [U:1:1000000000], co wskazuje, że to właśnie jego konto jest miliardowym. Fanfarów i szampana nie będzie. Należy też pamiętać, że wiele milionów kont na tej platformie zostało utworzonych przez spamerów oraz oszustów.

W styczniu tego roku Valve poinformowało, że Steam ma 90 milionów aktywnych użytkowników - to wartość zbliżona do liczby osób regularnie korzystających z Sony PlayStation Network. Platforma Valve mogła pochwalić się także liczbą 18,5 miliona użytkowników będących online w szczytowym momencie. Tymczasem statystyki z ostatnich 48 godzin, które Steam publikuje na swojej stronie, pokazują, że liczba zalogowanych graczy na platformie dość często przekracza 16 milionów. Ciekawe, jak wyniki te będą kształtowały się w najbliższym czasie, zwłaszcza pod silnym naporem ze strony konkurencji w postaci Epic Games Store.

Valve ma świadomość, że musi walczyć jak nigdy. Podczas tegorocznej konferencji GDC przedstawiono garść informacji biznesowych dotyczących platformy Steam, jej najbliższej przyszłości i planów długoterminowych. Podczas prezentacji dużo mówiono między innymi na temat dalszego rozwijania funkcji społecznościowych, całkowitego przeprojektowania biblioteki gier oraz nowościach dla deweloperów. Część prezentacji dotyczyła także rozwoju platformy na rynkach rosnących, co może pozwolić Steamowi na dalszy, długofalowy wzrost. Otwarte pozostaje pytanie, czy Steam ugnie się pod naporem konkurencji i ostatecznie zdecyduje się na obniżenie marży.

Valve patrzy obecnie w stronę Azji. Z tego powodu przygotowywany jest między innymi specjalny program dla kafejek internetowych z krajów tego regionu, który ma zachęcić graczy do rejestrowania się oraz regularnego korzystania ze Steama. Tego typu usługi cieszą się w Azji bardzo dużą popularnością ze względu na problemy z domowymi łączami internetowymi.

Źródło:
"Lazlo" - GRY-OnLine


Klemens
2019-04-30 12:58:16