Kwartalne wyniki finansowe EA – ogromny wzrost sprzedaży w dystrybucji cyfrowej na konsolach
W tym czasie firma uzyskała przychód netto rzędu 990 milionów dolarów [według ogólnie przyjętych zasad rachunkowości – ang. GAAP], co jest kwotą przekraczającą pierwotne przewidywania kwartalne w wysokości 965 milionów dolarów, w związku z czym zwiększono przewidywania roczne z 4,1 miliarda dolarów na 4,175 miliarda dolarów (na zasadach non-GAAP, czyli niestosowanych ogólnie). Choć w porównaniu z poprzednim kwartałem jest to słabszy wynik (do 30 czerwca zanotowano przychód netto w wysokości 1,21 miliarda dolarów), to względem analogicznego okresu w roku poprzednim mamy do czynienia ze sporym wzrostem, gdyż wówczas EA ogłosiło osiągnięcie przychodu na poziomie 695 milionów dolarów. W sumie Electronic Arts uzyskało 3 miliony dolarów zysku w omawianym kwartale, co również jest znaczącą poprawą w porównaniu do zeszłorocznych strat w wysokości 273 milionów dolarów w tym samym przedziale czasowym.Raport pokazuje, że coraz większą popularnością cieszy się dystrybucja cyfrowa, zwłaszcza na konsolach, na których zanotowano skok rzędu oszałamiających 95% względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Pozostałe platformy, tj. pecety i urządzenia mobilne, zapewniły znacznie mniejszy wzrost, bo jest to odpowiednio 6 i 11% względem drugiego kwartału roku fiskalnego 2014.
Oczywiście należy pamiętać, że pod pojęciem „dystrybucja cyfrowa” nie kryje się wyłącznie sprzedaż gier, ale także przychód z tytułu oferowanych do nich rozszerzeń i świadczonych usług. Co ciekawe, według wewnętrznych wyliczeń EA, przychody z trybu Ultimate Team w grach z serii NHL, FIFA i Madden NFL wzrosły aż o 96% względem analogicznego okresu w roku poprzednim.
Electronic Arts pozostaje numerem jeden w kategorii dystrybucji gier na konsole next-genowe na Zachodzie. Przodującymi tytułami są FIFA 15, NHL 15, Madden NFL 15, EA SPORTS UFC, Titanfall, Battlefield 4 oraz FIFA 14. W omawianym wyżej kwartale gracze w sumie spędzili przy tytułach EA ponad 1,9 miliarda godzin na komputerach osobistych i konsolach. Ponadto zanotowano średnią aktywność w tytułach mobilnych na poziomie 155 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
Źródło:
"Meehovv" - GRY-OnLine 2014-10-29 20:04:48