Kolejne testy pokazują negatywny wpływ Denuvo na wydajność

System antypiracki Denuvo budzi spore kontrowersje. Jednym z głównych powodów jest jego wpływ na wydajność gier.

Jego twórcy zaprzeczają, aby miało to miejsce, ale kolejne testy pokazują co innego. Najnowszymi przykładami podzielił się kanał Overlord Gaming.

W wielu przypadkach deweloperzy po jakimś czasie usuwają Denuvo z gier za pomocą aktualizacji. Dzięki temu łatwo można ocenić, jak duży wpływ na wydajność ma korzystanie z tej technologii. Materiał wideo przygotowany przez kanał Overlord Gaming oferuje takie porównanie dla m.in. Dishonored 2, Bulletstorm: Full Clip Edition, Life is Strange: Before the Storm oraz Moto Racer 4.

Rezultaty testów były ciekawe. Denuvo wydaje się mieć dosyć skromny, ale stały wpływ na prędkość działania gier. Większość testowanych produkcji po usunięciu tego systemu antypirackiego zyskiwało średnio kilka FPS-ów. Duże różnice zanotowano również w przypadku prędkości wczytywania danych, gdzie wersje bez Denuvo ładowały się o kilka, a czasem nawet kilkanaście sekund szybciej.

Jeszcze większe różnice odnotowano w Rime. Bez Denuvo gra wyświetlała kilkanaście klatek na sekundę więcej i ładowała się o kilkadziesiąt sekund szybciej. Przetestowano także Lords of the Fallen, które z patchem usuwającym zabezpieczenia antypirackie zyskało średnio kilkanaście klatek na sekundę, ale w tym przypadku poza Denuvo zrezygnowano również z systemu DRM Steama, co mogło wpłynąć na wyniki.

Generalnie różne gry dawały inne wyniki, ale za każdym razem wersja z Denuvo wyświetlała mniej klatek na sekundę i wczytywała się dłużej. Ponadto częściej zdarzały się opóźnienia w renderowaniu poszczególnych klatek.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2018-12-27 14:10:20