Kolejna edycja rządowego programu Rozwój Sektorów Kreatywnych

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego poinformowało o rozpoczęciu naboru do kolejnej edycji rządowego programu Rozwój Sektorów Kreatywnych.

Wnioski o dofinansowanie przyjmowane do 30 listopada bieżącego roku. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju wartościowych rodzimych projektów i wzmacnianie ich konkurencyjności na arenie międzynarodowej – tak w Unii Europejskiej, jak i poza nią. Program jest kierowany do przedstawicieli wszystkich branż kreatywnych, jednak warto odnotować, że sektory gier, muzyki, wzornictwa oraz nowych mediów będą traktowane priorytetowo.

W ramach programu można uzyskać wsparcie dla szeregu różnych pomysłów, projektów i działań (pełna lista w tabeli poniżej). Co ważne, w przeciwieństwie do poprzedniej edycji, tym razem Rozwój Sektorów Kreatywnych obejmuje także dofinansowania prototypów (w tym prototypów gier, przy czym kategoria ta została rozszerzona także o rozwój produktu).

Rodzaj projektu:

Maksymalna kwota wnioskowana:

Organizacja działań edukacyjnych

150 tys. zł

Budowanie sieci współpracy

200/500 tys. zł

Badania i analizy

100 tys. zł

Wspieranie eksportu

100 tys. zł

Prototypowanie i rozwój produktu

75 tys. zł

Tworzenie innowacyjnych artystycznie wideoklipów muzycznych

50 tys. zł



Wnioski o pieniądze składać mogą podmioty prowadzące działalność gospodarczą, organizacje pozarządowe oraz tzw. samorządowe organizacje kultury – pod warunkiem, że nie są współprowadzone przez Ministra Kultury i Dziedzictwa narodowego lub Jednostki Samorządu Terytorialnego.

W ostatniej edycji programu dofinansowanie uzyskało wiele znanych firm i podmiotów. Mowa m.in. o 11 bit studios (65 tys. zł na promocję Frostpunka w czasie targów PAX West 2018 w Seattle), CDP (przeszło 52 tys. zł, na taki sam cel, a także 31,5 tys. na promocję w czasie gamescomu 2018), Bloober Team (50 tys. zł na rozwój działalności eksportowej) czy stowarzyszenie Indie Games Polska (dwa granty – 1,35 mln zł w trzech transzach na budowanie sieci partnerskich i rozwój relacji na kluczowych rynkach oraz 40 tys. zł na promocję polskiego sektora gier wideo).

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2018-11-06 19:36:05